اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/11/22 | ساعت: 11:30 | کد خبر: 5769 | بازدید: 452305 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

همزمان با 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی عملیات ساخت دهکده گردشگری بوشهر در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) این شهر طی آیینی با حضور امام جمعه و استاندار بوشهر آغاز شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،استاندار بوشهر روز چهارشنبه در این آیین گفت: با توجه به نقش صنعت توریسم در توسعه و برخورداری استان بوشهر از ظرفیت های مهم گردشگری باید از این ظرفیت بهره برداری کامل شود.

مصطفی سالاری افزود: دهکده گردشگری بوشهر در دو فاز اجرایی شده است که در فاز نخست 70 هکتار از اراضی ساحلی به طرح های مختلف گردشگری اختصاص می یابد.

وی یادآور شد: در مرحله دوم مساحت دهکده گردشگری بوشهر به 90 هکتار افزایش خواهد یافت.

استاندار بوشهر ادامه داد: برای اجرای مرحله نخست زیرساخت های دهکده گردشگری بوشهر 135 میلیارد ریال هزینه می شود.

دکتر سالاری گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده بوستان ولایت دهکده گردشگری بوشهر اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: از مجموع 135 میلیارد ریال اعتبار دهکده گردشگری، 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبری به مناطق جنوبی استان بوشهر، 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده و 35 میلیارد ریال هم از محل اعتبارات تملک دارایی این استان تامین شده است.

وی گفت: پس از اجرای زیرساخت های لازم در دهکده گردشگری بوشهر، بخش خصوصی در حوزه های هتل سازی، رستوان سازی و واحدهای تفریحی اقامتی مشارکت می کنند.

استاندار بوشهر افزود: با ایجاد دهکده گردشگری از یکی از مهم ترین ظرفیت های استان بوشهر درحوزه ساحلی استفاده می شود که زمینه بهره برداری ازبخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ساحل فراهم می شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: صنعت توریسم جایگاه ویژه ای در جهان دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز از نظر ظرفیت گردشگری در ردیف 10 کشور برتر جهان است.

محمد حسن باستی با بیان این که استان بوشهر نیز در صنعت گردشگری دارای ظرفیت های مهمی است افزود: طرح های دهکده گردشگری در تمامی شهرستان های استان بوشهر اجرایی می شود.

وی افزود: در همین راستا در سفر دی ماه رییس جمهوری به استان بوشهر ساخت دو دهکده گردشگری در شهرستان های تنگستان و گناوه مصوب شد.

باستی یادآور شد: تاکنون بخشی از اراضی نظامی در بوشهر رها سازی شده است که بخشی دیگر نیز برای توسعه طرح دهکده گردشگری بوشهر رها خواهد شد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: عملیات زیر سازی پارک این دهکده ساحلی به مساحت یک هزار و 350 مترمربع و ایجاد پیاده رو به عرض 8 متر با حجم عملیات خاکی 23 هزار متر مکعب اجرا شده است.

وی گفت: در اجرای طرح دهکده گردشگری ساحلی بوشهر اکوسیستم دریایی و شرایط طبیعی در این محدوده هیچ صدمه ای نمی بیند.

بوشهر از استان های جنوبی ایران و هفدهمین استان بزرگ کشور به لحاظ مساحت است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد.

این استان 707 کیلومتر مرز آبی با خلیج همیشه فارس دارد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1