اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/11/29 | ساعت: 10:09 | کد خبر: 5777 | بازدید: 452394 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: لباس دوران مادها به عنوان نماد همدان معرفی شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، «ریحان سروش مقدم» امروز - سه‌شنبه 28 بهمن - در کارگروه گردشگری استان با بیان اینکه در استان همدان 10 اثر تاریخی با قابلیت ثبت جهانی وجود دارد اما متاسفانه هیچ اثری ثبت جهانی نشده اظهار کرد: نباید تنها به اجرای برنامه در صدا و سیمای استان قانع بود، همدان باید در شبکه‌های ملی و جهانی نیز معرفی و شناخته شود.

وی حضور همدان در نمایشگاه گردشگری تهران را بسیار موفق دانست و گفت: در این نمایشگاه که استان همدان به همراه شرکت سیاحتی علیصدر و تله‌کابین گنجنامه حضور یافت، غرفه همدان به ویژه برنامه ساخت سفال با استقبال چشمگیری روبرو شد.

سروش مقدم با انتقاد از فعالیت کم انجام شده در زمینه پوشش و موسیقی محلی استان تاکید کرد: لازم است لباس دوران مادها به عنوان نماد همدان معرفی شود همچنین همدان تنها استانی است که آثار به جا مانده از دوران اشکانی در آن بسیار زیاد است و می‌توان از این ویژگی استان استفاده کرد. بنابراین با توجه به تنوع قومیتی در استان همدان باید از لباس‌های محلی ترک، کرد و لر برای معرفی استان بهره برد و موسیقی محلی این اقوام را نیز ترویج و معرفی کرد.

غذاهای محلی همدان ناشناخته مانده است

سروش مقدم همچنین به ناشناخته ماندن غذاهای محلی استان همدان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این زمینه نیز کوتاهی صورت گرفته است، در این بخش‌ها در استان خلاء بسیاری مشاهده می‌شود و در سال 94 باید سعی در جبران این موارد داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: هزینه اشتغالزایی در صنعت گردشگری کمتر از 20 میلیون تومان است، در حالیکه این هزینه در صنعت بیش از 120 میلیون تومان است، صنعت گردشگری بدون آسیب زدن به محیط‌زیست می‌تواند شغل ایجاد کند و بسیار زود بازده است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و افق 1404 گفت: استان همدان سعی دارد تا سال 1404 سهم خود از جذب گردشگر خارجی را تا 15 درصد افزایش دهد و پیش‌بینی می‌شود این میزان جذب گردشگر خارجی، پنج میلیارد دلار آورده به همراه داشته باشد.

سروش مقدم نبود اطلاعات و آمار دقیق را از مشکلات پیش روی گردشگری دانست و تاکید کرد: صنعت گردشگری تنها 3.4 درصد در اشتغال استان سهم دارد و در نظر داریم این مقدار تا 25 درصد افزایش یابد.

همدان در جذب گردشگر رتبه هفدهم را دارد

وی گفت: استان همدان از نظر جذب گردشگر در رتبه هفدهم کشور قرار دارد، در حالیکه از 297 رشته صنایع دستی، همدان دارای 156 رشته است و بعد از استان اصفهان در رتبه دوم قرار داشته و با 91 اثر ثبت ملی در رتبه هفتم قرار دارد.

سروش مقدم به مشکلات پیش روی صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: فقدان وحدت نظر درباره سیاستهای کلی گردشگری، ناکافی بودن منابع مالی، ضعیف بودن جایگاه پژوهش و عدم تناسب بین نیروهای انسانی موجود و تخصص های مورد نیاز از مشکلات پیش روی این صنعت است.

وی در پایان با ترسیم چشم‌اندار آینده صنعت گردشگری همدان اظهار کرد: تبدیل استان همدان به قطب گردشگری کشور، تبدیل آن به جهان شهر گردشگری و نگین گردشگری ایران چشم اندازهای آینده گردشگری استان همدان است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1