اخبار پیشنهادی
- منبت ملایر بازار جهانی را از دست رقبا خارج کند
- در توسعه گردشگری، از ارزشهای اعتقادیمان کوتاه نمیآییم
- عارف: از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود
- موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی
- نیامدهام که دوباره چرخ را اختراع کنم
- بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری خارج شد
- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد
- آمار گردشگران خارجی در ۳ ماه اول ۹۶
- رزرو هتلهای دنیا با پرداخت از شبکه شتاب با «پین تا پین»
- بررسی اولویت ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۹
- خلاء قانونی در برخورد با مجرمان میراث فرهنگی وجود ندارد
- محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد
- مونسان انتخاب اصلح برای ریاست میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است
- برای کمک به گردشگری از تعامل با وزرا بهره می گیرم
- انتقال پیام دینی و فرهنگی با هنر طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی
- تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
- ناگفتههای معاون سابق رئیسجمهور از یک سازمان پر رفتو آمد
- رییس سازمان میراث فرهنگی: ماموریتم احیای گردشگری برای توسعه ملی است
- مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد
- کشف آثار جدید در تپه " چیغاب"دهلران
- افزایش 7 خودوری جدید به تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت
- میراث فرهنگی دچار بحران متخصص مرمت است
- افتتاح رسمی «تبریز ۲۰۱۸» در ۱۰ دی
- مالک خانه ثابت پاسال برای حفظ بنا تعهد کتبی داده است
- توضیحات «احمدیپور» درباره تکالیف اولویتدار سال ۹۶
- تکمیل طرح جامع گردشگری در ۶ ماه اول سال
- افزایش ستاره هتل ها به استفاده آنها از صنایع دستی در تجهیزات بستگی دارد
- «ربنا» ی شجریان ثبت میراث ملی شد
- با همت معاون رییس جمهوری «ربنا» ثبت ملی شد
مقالات تخصصی
مقالات تخصصی
- گردشگری نقطه مهمی در معرفی جمهوری اسلامی است
- ایران امروز به عنوان یکی از قطبهای نوظهور گردشگری جهان مطرح است
- اهدای 16 قلم اموال منقول تاریخی به موزه باستانشناسی ابهر
- چاپ پارچه و چاپهاى سنتى و دستى
- شوش، مهد سفالگری
- پیشینه سفالگری در ایران
- پیشینه سفالگری
- تعریف سفالگری+تصاویر
- نمدمالی + تصاویر
- معرفی برخی رشته های صنایع دستی
شنبه 94/04/13 |
ساعت: 08:25 |
کد خبر: 5927 |
بازدید: 452315 |
سرویس: استانها | ©
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، گفت: این اداره کل مخالف عبور سومین خط ریلی از محوطه تاریخی تپهحصار دامغان است.
به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،«حسین خواجهبیدختی» منطقه سمنان اظهار کرد: بحث عبور خطآهن از محوطه تپهحصار به سالهای پیش از انقلاب برمیگردد و از همان زمان مخالفتهایی با عبور خطوط ریلی از این محوطه ارزشمند وجود داشته است.
وی از تلاش این اداره کل در راستای حفاظت از آثار تارخی استان خبر داد و اضافه کرد: تپه حصار دامغان، یکی از مهمترین تپهها و سایتهای پیش از تاریخ فلات مرکزی ایران در استان سمنان است.
خواجهبیدختی با بیان اینکه عبور خط راهآهن به آنچه از این محوطه پیش از تاریخ مانده نیز آسیب وارد میکند، یادآور شد: البته یکی از عوامل موثر در کشف و توجه ویژه به این محوطه به عبور راه آهن از این محوطه برمیگردد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از بازدید مدیر محوطههای تاریخی میراث فرهنگی کشور از تپه حصار دامغان در آخرین روز کاری هفته پیش خبر داد و خاطرنشان کرد: در این بازدید نیز مطرح شد که سازمان میراث فرهنگی مخالف هر نوع کار عمرانی و تداوم احداث خط راه آهن در تپه حصار است.
خواجهبیدختی با اذعان به اینکه تغییر مسیر خط راهآهن هزینههای زیادی دارد افزود: این پروژه یک پروژه ملی است و نمیتوان مانع از توسعه استان شد. البته بدیهی است که باید نهایت دقت در حفاظت از محوطههای تاریخی نیز به صورت جدی صورت گیرد.
تپهحصار دامغان یکی از مهمترین سایتها و محوطههای پیش از تاریخ ایران است که تاکنون بواسطه عبور خطوط ریلی، آسیبهای جدی دیده یا حداقل به تعبیر رییس میراث فرهنگی دامغان، این ریلها دست و پاگیر بوده و مجال برنامهریزی و فعالیت بیشتر در این بخش را از مسسولان گرفته است.
با وجود عبور دو خط ریلی از این مجموعه ارزشمند باستانی، قرار است خط راه آهن برقی تهران-مشهد نیز به عنوان سوم خط ریلی از تپه حصار دامغان عبور کند. به هر روی با وجود این مخالفتها باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که آیا سومین خط آهن نیز از این محوطه کمنظیر تاریخی عبور میکند یا خیر؟
وی از تلاش این اداره کل در راستای حفاظت از آثار تارخی استان خبر داد و اضافه کرد: تپه حصار دامغان، یکی از مهمترین تپهها و سایتهای پیش از تاریخ فلات مرکزی ایران در استان سمنان است.
خواجهبیدختی با بیان اینکه عبور خط راهآهن به آنچه از این محوطه پیش از تاریخ مانده نیز آسیب وارد میکند، یادآور شد: البته یکی از عوامل موثر در کشف و توجه ویژه به این محوطه به عبور راه آهن از این محوطه برمیگردد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از بازدید مدیر محوطههای تاریخی میراث فرهنگی کشور از تپه حصار دامغان در آخرین روز کاری هفته پیش خبر داد و خاطرنشان کرد: در این بازدید نیز مطرح شد که سازمان میراث فرهنگی مخالف هر نوع کار عمرانی و تداوم احداث خط راه آهن در تپه حصار است.
خواجهبیدختی با اذعان به اینکه تغییر مسیر خط راهآهن هزینههای زیادی دارد افزود: این پروژه یک پروژه ملی است و نمیتوان مانع از توسعه استان شد. البته بدیهی است که باید نهایت دقت در حفاظت از محوطههای تاریخی نیز به صورت جدی صورت گیرد.
تپهحصار دامغان یکی از مهمترین سایتها و محوطههای پیش از تاریخ ایران است که تاکنون بواسطه عبور خطوط ریلی، آسیبهای جدی دیده یا حداقل به تعبیر رییس میراث فرهنگی دامغان، این ریلها دست و پاگیر بوده و مجال برنامهریزی و فعالیت بیشتر در این بخش را از مسسولان گرفته است.
با وجود عبور دو خط ریلی از این مجموعه ارزشمند باستانی، قرار است خط راه آهن برقی تهران-مشهد نیز به عنوان سوم خط ریلی از تپه حصار دامغان عبور کند. به هر روی با وجود این مخالفتها باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که آیا سومین خط آهن نیز از این محوطه کمنظیر تاریخی عبور میکند یا خیر؟
----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی: گروه تکاپو