اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 94/11/21 | ساعت: 12:08 | کد خبر: 6096 | بازدید: 452437 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر و سرمایه گذار اولین موزه خصوصی موسیقی ایران گفت: اصفهان مهد هنر و موسیقی ایران است و سال‌ها جای خالی یک موزه موسیقی در این شهر هنر پرور احساس می‌شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،شهریار شکرانی در مراسم افتتاح نخستین موزه خصوصی موسیقی کشور اظهار کرد: هنگام استفاده از کلمه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی همه یاد میدان نقش جهان، پل خواجو، سی و سه پل، چهلستون و... می‌افتند، عده‌ای نیز به یاد میناکاران، قلمزنان و منبت‌کاران اصفهانی می‌افتند و به همین دلیل اصفهان امروز حتی گاهی از یک قاره مهم‌تر محسوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه هنگام نام بردن از اصفهان کسی به یاد "هوانس آبکاریان" معروف به یحیی تار ساز که در اصفهان هنرنمایی می‌کرده نمی‌افتد، کسی ذهنش به سمت عباس صنعت، نوایی، سید رحیم، تاج، کسائی و برازنده و.... نمی‌رود در حالی که این اسامی قله‌های موسیقی ایران هستند و امروز پایه‌های موسیقی ایران روی شانه‌های این افراد بنا شده است.

مدیر و سرمایه گذار اولین موزه خصوصی موسیقی ایران ادامه داد: اصفهان مهد هنر و موسیقی ایران است و متاسفانه سال‌ها جای خالی یک موزه موسیقی در این شهر هنر پرور احساس می‌شد این موزه اولین موزه خصوصی موسیقی در کشور است که با تلاش سالیان طولانی هنرمندان و هنردوستان افتتاح می‌شود.

شکرانی تاکید کرد: این اولین گام و فاز یک موزه موسیقی اصفهان در هفت فاز است و امیدوارم دوستداران و متولیان فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی کمک کنند، تا گام‌های بعدی این موزه نیز برداشته شود.

وی افزود: امروز این موزه سازهای ملی و محلی ایران را در خود جای داده و با تکمیل شدن سایر بخش‌ها، سازهای جهانی، تاریخی، مکاتب، ادیان و قومی اضافه خواهد شد.

مدیر و سرمایه گذار اولین موزه خصوصی موسیقی ایران تصریح کرد: اگر مسئولان کمک کنند و در تهیه موزه بزرگتری دست ما را بگیرند قول می‌دهم که می‌توانم بزرگترین موزه موسیقی قاره آسیا را در کشور تاسیس کنم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1