اخبار پیشنهادی


شنبه 95/05/23 | ساعت: 10:56 | کد خبر: 6206 | بازدید: 452833 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

108 اثر و بنای تاریخی استان یزد با تایید کارشناسان شورای ثبت آثار تاریخی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،در جلسه شورای ثبت آثار تاریخی که با حضور مدیرکل اداره ثبت آثار تاریخی، رئیس پژوهشکده باستان شناسی و جمعی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان یزد برگزار شد، با توجه به اهمیت شهر تاریخی یزد، 108 اثر از مهمترین بناهای تاریخی این استان، شامل آب انبار، خانه، قلعه، بازارچه و مجموعه و بافت تاریخی به فهرست آثار ملی اضافه شد.

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از بناهای شهر تاریخی یزد واجد ارزش های تاریخی و معماری هستند، از همین رو مهمترین این بناها پس از بررسی های کارشناسی مورد تایید قرار گرفت و در فهرست آثار ملی کشور اضافه شد.

فرهاد نظری افزود: بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور شامل 34 خانه تاریخی، 14 مسجد، تکیه و زیارتگاه، 10 آب انبار، 2 بازارچه سماورسازی و چهارسوق، چهار حمام تاریخی، هفت قلعه تاریخی، شش کوچه و مجموعه تاریخی، دو بافت تاریخی عقدا و هفتادر می شود.

همچنین به گفته وی، 20 بنای دیگر به همراه تیمچه تجاری نور، حوض جعفر، آشخانه زیرده، ساختمان اداره آب و فاضلاب، طنبی زارچ، خیله زرتشتیان زرجوع، خیله موبداردشیر و آسیاب صدری در فهرست آثار غیرمنقول نیز به ثبت رسید.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1