اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 96/06/01 | ساعت: 04:36 | کد خبر: 6400 | بازدید: 451750 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مرکز میراث ناملموس تهران با همکاری شهرداری شیراز پنجمین نشست سالانه‌ هماهنگی مراکز مقوله‌ 2 سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد ( یونسکو) در موضوع میراث فرهنگی ناملموس را 19 تا 21 شهریور برگزار می‌کند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، ارزیابی عملکرد مراکز مقوله‌ 2 در موضوعات تخصصی فعالیت آن‌ها و تعیین نقشه راه و سیاست‌گذاری سالانه‌ این مراکز برای پیشبرد اهداف پاسدارانه‌ خود در شناسایی، معرفی، آگاهی افزایی، حفظ و حراست از میراث فرهنگی ناملموس در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

در این نشست، دبیر کل کنوانسیون پاسداری از میراث فرهنگی یونسکو (کنوانسیون 2003) و مدیران بخش میراث فرهنگی ناملموس این سازمان به همراه روسای مراکز مقوله‌ 2 از جمهوری خلق چین، کره جنوبی، جمهوری اسلامی ایران، بلغارستان، ژاپن و پرو که نمایندگی‌های فعال منطقه‌ای یونسکو در موضوع میراث ناملموس هستند و همچنین نمایندگان دفاتر منطقه‌ای یونسکو از بانکوک ، پکن ، ونیز و هاوانا حضور خواهند داشت.

علاوه بر این گروه مهمانان که اعضای اصلی جلسه هستند، نماینده‌ای از نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران، نماینده‌ای از کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مقامات استانی و شهری و فرهنگی استان فارس در مراسم حضور خواهند داشت.

بنابر اعلام سازمان میراث فرهنگی ، قرارداد همکاری بین مرکز میراث ناملموس تهران و شهرداری شیراز در شهریور 1395 برای مدت دو سال منعقد شد.

پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس، ذیل کنوانسیون پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو که به کنوانسیون 2003 مشهور است صورت می‌پذیرد و هدف نهایی و بلندمدت یونسکو در تدوین و تصویب این کنوانسیون برقراری صلح و توسعه‌ی پایدار در سطح جهان به‌ واسطه‌ی اشتراکات فرهنگی کشورهاست.

پیشنهاد میزبانی این نشست، در جلسه‌ای مشابه که در سال 2015 میلادی در کشور چین برگزار شد توسط نماینده‌ ایران ارائه گردید و موردپذیرش همه‌ اعضا قرار گرفت.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1