اخبار پیشنهادی


شنبه 92/06/23 | ساعت: 09:43 | کد خبر: 2227 | بازدید: 452050 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: همایش یک روزه فرصت‌ها و تهدید‌های حوزه گردشگری در اوایل مهر ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، جعفر ذوالفقاری اظهار داشت: همایش یک روزه فرصت‌ها و تهدید‌های حوزه گردشگری اوایل مهر ماه سال‌جاری با حضور همه صاحب‌نظران برگزار خواهد شد و موانع و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری واکاوی می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش با حضور تمام بخش‌های مرتبط با حوزه گردشگری برگزار شده و زمینه همگرایی بیشتری را برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی فراهم می‌کند و با برگزاری این همایش یک همیت جمعی برای حل مشکلات گردشگری آذربایجان غربی شکل می‌گیرد.

ذوالفقاری ابراز داشت: نمایشگاه 10 روزه صنایع دستی نیز در سطح ملی در سال‌جاری برگزار می‌شود به طوری که بخش صنایع دستی از فرصت‌های بی بدیل در صدور صادرات غیرنفتی در آذربایجان غربی است.

وی افزود: نیاز است با برگزاری این نمایشگاه یک نمایشگاه دائمی در آذربایجان غربی شکل ‌گیرد و دستاوردهای صنایع دستی در چهار گوشه آذربایجان غربی عرضه ‌شود.

ذوالفقاری یادآور شد: موانع توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری پیچیده بوده و گستره وسیعی دارد و یکی از عمده‌ترین موانع این است که نگاه به حوزه صنعت گردشگری نگاه منصفانه‌ای نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد: مبنای فکری سرمایه‌گذاران ورود به بخش کشاورزی و بخش صنعت و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها است.

ذوالفقاری یادآور شد: توجه به ظرفیت‌های کشاورزی در ادوار گذشته توسط دولت‌ها و افراد انجام شده و در بخش صنعت نیز کاری به آن صورت انجام نگرفته و اگر کاری انجام شده خام فروشی در بخش معادن بوده است.

وی افزود: صنعت گردشگری از مثلث‌های حوزه توسعه آذربایجان غربی بوده ولی باور به این مجموعه ضعیف بوده و باید تقویت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی تصریح کرد: بحث تله کابین که باید شش ماه پیش افتتاح می‌شد در کش و قوس‌های ادارای گیر کرده و موکول به 92 شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی که در آذربایجان غربی لحاظ می‌شود باید به حوزه گردشگری نیز ارائه شود، ادامه داد: بخش گردشگری واقعا بخش نابی بوده و امروز تمام جوامع زیرساخت‌های لازم را در این زمینه مهیا کرده به طوری که حوزه گردشگری به یکی از فعال‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌ها در اقتصاد ملی این جوامع تبدیل شده است.

ذوالفقاری اظهار داشت: باید در این زمینه دولت ورود پیدا کند چرا که حمایت دولت سبب دلگرمی بخش خصوصی نیز می‌شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1