اخبار پیشنهادی


یکشنبه 92/06/24 | ساعت: 11:03 | کد خبر: 2246 | بازدید: 452073 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: بزرگترین موزه جنوب کشور به مناسبت هفته گردشگری در شهرستان اهواز راه‌اندازی می‌شود. ساختمان دانشگاه ادبیات اهواز ( عمارت سه‌گوش) برای کاربری موزه در نظر گرفته شده که هم‌اکنون در حال مرمت است.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی، بزرگترین موزه جنوب کشور به مناسبت هفته‌ گردشگری در شهرستان اهواز راه‌اندازی می‌شود.
 
«افشین حیدری» رئیس اداره کل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: ساختمان دانشگاه ادبیات اهواز(عمارت سه‌گوش) که چندی پیش از دانشگاه شهید چمران به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تحویل داده شده قرار است به موزه شهر اهواز تبدیل شود. اقدامات مرمت ساختمان درحال‌حاضر آغاز شده و تلاش می‌کنیم تا این ساختمان در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.
 
وی تاکید کرد: این ساختمان بیش از 8 هزار متر مربع مساحت دارد و به دلیل محل استقرارش که در مرکز کلان شهر اهواز واقع شده که فضایی بسیار مناسب برای راه‌اندازی موزه شهرستان اهواز محسوب می‌شود.
 
حیدری افزود: راه‌اندازی این موزه نیازمند اعتبار بسیار زیادی است ولی در فاز نخست تلاش می‌کنیم تا مرمت این ساختمان و تجهیز موزه‌ای آن در دستور کار قرار گیرد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: راه‌اندازی موزه در راستای شناخت هرچه بیشتر هویت تاریخی خوزستان برای گردشگران داخلی و خارج است و به این منظور از همه توان استفاده خواهیم کرد. به‌طوری‌که امورات واگذاری این دانشگاه برای تبدیل شده به موزه به میراث فرهنگی انجام شده است و مقدمات مرمت این اثر تاریخی برای آماده‌سازی برای تاسیس موزه در هفته گردشگری آغاز می‌شود.
 
حیدری با اشاره به اینکه شهر اهواز از نداشتن موزه رنج می‌برد ادامه داد: از آنجایی‌که شهرستان اهواز از نبود موزه رنج می‌برد تلاش کرده‌ایم تا در این زمینه گام‌هایی اساسی برداریم. درواقع به‌همین دلیل است که راه‌اندازی موزه راه‌آهن خوزستان در دستور کار قرار گرفته است. در این میان از راه‌اندازی موزه‌های مشارکتی با دستگاه‌های دولتی و افراد حقیقی حمایت می‌کنیم و در این زمینه از همه توانمندی قانونی استفاده خواهیم کرد.
 
بر این اساس، هفته گردشگری از پنجم مهرماه سال‌جاری آغاز می‌شود و برنامه‌های متعددی در این راستا در استان خوزستان اجرا خواهد شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1