اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/01/18 | ساعت: 08:28 | کد خبر: 5031 | بازدید: 451951 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان از استقبال چشمگير گردشگران و مسافران نوروزي از جاذبه هاي تاريخي شهر سمنان خبر داد.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما،«آرزو گلكار» اظهار داشت: به رغم آغاز به كار اداره شهرستان سمنان از روزهاي پاياني بهمن ماه 1392، برنامه هاي قابل توجهي براي افزايش بازديد گردشگران از آثار تاريخي سمنان اجرا شد كه خوشبختانه مثمر ثمر بود.

وي افزود: بازگشايي ابنيه تاريخي از جمله خانه كلانتر، خانه تدين، آب انبار ناسار، برپايي غرفه هاي فروش و عرضه صنايع دستي در بناهاي تاريخي از جمله دروازه ارگ، اجراي تور سمنان گردي، اجراي برنامه هاي فرهنگي در بناهاي تاريخي و ... از جمله فعاليتهاي انجام شده براي افزايش بازديد مسافران نوروزي از سمنان است.

گلكار با اشاره به بازگشايي دو مركز فروش صنايع دستي و هنرهاي سنتي در دروازه ارگ سمنان، گفت: برپايي المان هاي قاجاري در دروازه ارگ نيز بر جذابيت اين بنا و افزايش حضور گردشگران در اين بناي تاريخي افزوده بود.

سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان گفت: در ايام نوروز امسال 26 هزار و 815 گردشگر از اماكن تاريخي و گردشگري شهر سمنان بازديد كردند كه بيش از هفت هزار نفر از اين تعداد شامل بازديدكنندگان از موزه مهر و سكه و گرمابه پهنه سمنان هستند.

وي گفت: در اين ايام، بيش از 32 هزار نفر نيز در شهر سمنان اقامت كردند.

گلكار، نمایش سفره هفت سین بزرگ سیار به وسیله 12 ماشین در میادین و خیابانهای اصلی شهر ،چیدن سفره هفت سین در کلیه اماکن تاریخی،حضور تور دوچرخه سوراي براي راهنمايي گردشگران،اجراي تورهای یک روزه کویر گردی، برپایی کارگاه خوشنویسی در فضای باز و مسابقه نقاشی کودکان،برگزاری مراسم پرده خوانی و نقالی در تکیه ناسار و ... را از ديگر فعاليتهاي انجام شده براي ترغيب مسافران و گردشگران براي حضور و اقامت در سمنان عنوان كرد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1