اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/01/26 | ساعت: 09:06 | کد خبر: 5063 | بازدید: 452020 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: در ايام نوروز امسال صنايع دستي استان بيش از يك ميليارد و 500 ميليون ريال فروش رفت.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، «جعفر صفاخواه» با اشاره به برپايي بيش از 65 غرفه صنايع دستي در تمامي شهرهاي استان در ايام نوروز، گفت: صنايع دستي استان در اين ايام يك ميليارد و 570 ميليون ريال فروش رفت.

وي با بيان اينكه در غرفه‌هاي صنايع دستي استان سمنان، محصولات توليدي با 10 تا 15 درصد تخفيف به مسافران ارائه شدند، افزود: امسال سعي شد، صنايع دستي عرضه شده از نظر ابعاد و جنس به گونه اي باشد كه مسافران بتوانند به عنوان سوغات و ره آورد سفر از آن استفاده كنند.

صفاخواه گفت: صنايع دستي عرضه شده در اين بازارچه ها شامل سفال و سراميك، بافته‌هاي داري، دست‌بافته هاي سنتي، تراش ظروف سنگي، نمد، زيورآلات سنتي، معرق، مشبك، سراجي سنتي، دست بافته‌هاي عشايري، قلمكار و ... است.

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: استان سمنان به دليل موقعيت ويژه و قرار گرفتن در مسير جاده ابريشم و استقبال مسافران از اين مسير، همواره موقعيت استراتژيك خوبي براي تجارت و بازرگاني داشته است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1