اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/08/27 | ساعت: 10:48 | کد خبر: 5553 | بازدید: 452962 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مسئول ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری شهرستان ايجرود گفت: منطقه گردشگری گلابر از موقعيتی بی نظير برای سرمايه گذاری برخوردار است.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، لاله عبدي كيا افزود: مهم ترين اقدامي كه مي توان در شهرستان ايجرود انجام داد و منجر به تحول گردشگري آن مي شود جذب سرمايه گذار براي منطقه گردشگري گلابر است.

وي با بيان اينكه طرح جامع گردشگري گلابر آماده است خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه سد گلابر داراي ظرفيت بالايي براي جذب گردشگر است و استقبال خوبی از اين منطقه شده است و از سوي ديگر در مسير ترانزيتي و پرتردد قرار گرفته، ظرفيت بالايي براي جذب گردشگر دارد.

مسئول ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان ايجرود اظهار كرد: آمارهاي گردشگري سال جاري مبين آن بود كه مسير گردشگري گلابر جزو پرتردد ترين مسيرهاي گردشگري در استان بوده است.

عبدي كيا يكي از دلايل عدم جذب سرمايه گذار در اين منطقه را عدم اعتماد سرمايه گذاران نسبت به بازگشت سرمايه برشمرد و گفت: گلابر از موقعيت بي نظيري براي سرمايه گذاري برخوردار است و درصورت سرمايه گذاري بسيار سود ده خواهد بود چرا كه صنايعي همچون سيمان خمسه، فولاد سهند، روي و پتروشمي كه هزاران كارمند و كارگر را مقيم شهرستان ايجرود كرده نياز به مناطق تفرحي گردشگري را دو چندان كرده است.

وي با تاكبد بر لزوم جذب سرمايه گذار در شهرستان ايجرود يادآور شد: تكميل كمپ گردشگري سعيد آباد از ديگر برنامه هاي در دست اجرا در اين شهرستان است.

عبدي كيا كمپ خويين، حاشيه سد گلابر و سعيد آباد را از كمپ ها و تاسيسات گردشگري اين شهرستان برشمرد و گفت: "خويين"، "گلابر" و "سفيد كمر" سه روستاي هدف گردشگري شهرستان ايجرود هستند.

مسئول ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان ايجرود با اشاره به آثار مرمت شده در اين شهرستان بيان داشت: حمام تاريخي روستاي جوقين، مسجد جوقين، مسجد گلابر، قلعه چهل پله گلابر، حمام خويين، ميل خويين و غار دستكند دژمنده از جمله آثار مرمت شده هستند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1