اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/09/11 | ساعت: 10:01 | کد خبر: 5596 | بازدید: 452581 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

دکتر سید رضا صالح امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سفر یک روزه خود به شیراز صبح امروز از آرامگاه لسان الغیب حافظ شیرازی بازدید کرد .

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، صالح امیری در بازدید خود از این مجموعه تاریخی ، فرهنگی گفت : شهر شیراز با توجه به داشته ها و آثارغنی تاریخی ، فرهنگی و مذهبی که از دوران مختلف تاریخی از عیلامی ، هخامنشی ، ساسانی ، و دوران اسلامی دارد و همچنین وجود دو شخصیت برجسته ادبی ایران و جهان حافظ و سعدی و وجود حضرت شاهچراغ (ع) تمام مولفه های پایتخت فرهنگی ایران و جهان اسلام را دارد .

مشاور رئیس جمهور افزود : باید این موضوع با همت مسئولان استان انجام بگیرد و باید ستاد پایتخت فرهنگی ایران و جهان اسلام در فارس راه اندازی و ساختمانی برای این ستاد اختصاص یابد .

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود : هم اکنون ازبکستان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شده است در حالی که شیراز تمام مولفه های فرهنگی ، تاریخی این عنوان را دارا ست .

دکتر صالح امیری شیراز را قطب فرهنگی جنوب کشور نیز دانست وخواستار برگزاری همایش پایتخت فرهنگی ایران و جهان اسلام در شیراز شد و گفت : باید مسئولان استان فارس مدعی کسب این عنوان برای شهر شیراز شوند .

وی همچنین پروژه باغ موزه مشاهیر در شمال آرامگاه حافظ را آبروی شهر شیراز دانست و گفت : این پروژه به اعتبارات زیادی نیاز دارد که پیگیری لازم را از معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور در خصوص اختصاص اعتبارات خواهم داشت ضمن اینکه اگر مردم و خیرین مدرسه ساز و مسجد ساز برای شخصیتی چون حافظ گامی برداشته و در ساخت این پروژه که از ارزشمندترین پروژه های فرهنگی کشور می باشد گامی بردارند قطعاً کمتر از ساخت مدرسه و مسجد نخواهد بود چون برای شخصیتی این کار را انجام داده اند که لسان الغیب و حافظ قرآن است و در آرامگاه این عارف بزرگ شیفتگانی می آیند که معرفت دارند و در فضای این مکان مقدس هر لحظه معرفت تولید می شود ودر این راستا لازم است همایش حامیان لسان الغیب در شیراز برگزار شود.

مشاور رئیس جمهور همچنین با اشاره به ضرورت حفظ آثار تاریخی فارس به عنوان مقوله معرفتی وسند هویتی و ملی گفت : وظیفه میراث فرهنگی برای حفظ این آثار ارزشمند بالا بردن فهم فرهنگی است و این مقوله نیاز به جریان سازی های اجتماعی با ایجاد کمیته های اجتماعی دارد تا آنها زبان گویای مسئولان میراث فرهنگی در جامعه باشند و صدای آن ها را به گوش همگان برسانند که این مقوله بسیار مهم می باشد .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص توانمندی های فرهنگی و تاریخی استان گفت : در استان فارس حدود 3000 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی داریم که از این تعداد حدود 400 بنای ارزشمند در بافت تاریخی شیراز در فهرست ملی قرار دارند .

دکتر مصیب امیری افزود : 10 هزار اثر تاریخی در استان فارس شناسایی شده و حدود 150 اثر دارای حریم مصوب می باشند .

 دکترسید رضا صالح امیری در این سفر یک روزه به استان فارس که در معیت امین عارف نیا مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی و نصیری پور مدیر کل حراست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ر انجام گرفت با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) و استاندار فارس دیدار ودر همایش فرهیختگان ومدیران فرهنگی استان نیز حضور یافت .



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1