اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/10/24 | ساعت: 10:18 | کد خبر: 5684 | بازدید: 452335 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان فارس درهشتمین جلسه این ستاد که به ریاست مهندس خلیل رضاییان معاون امور عمرانی استاندار وقائم مقام ستاد ومسئولان دستگاه های عضو برگزار شد به آمادگی معاونت هاو اعضاء اصلی ستاد خدمات سفرهای استان درنوروز 94 گفت : ظرفیت اقامتی استان در نوروز سال گذشته 500 هزار نفر شب بوده است که امسال با بهره برداری از 5 مجموعه اقامتی هتل و هتل آپارتمان به این ظرفیت افزوده می شود.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، دکتر مصیب امیری گفت : براساس نظر سنجی های صورت گرفته 65 درصد از مسافران نوروزی از شهرهای اصفهان و تهران بوده اند که می توانند بازارهای هدف گردشگری استان محسوب شوند .

وی افزود: 47 درصد از مسافران برای اولین بار به شیراز و فارس سفر کرده اند که حجم بالایی را نشان می دهد، 52 درصد 3 - 4 روز درشهر شیراز اقامت داشته اند درحالی که با فعالیت های متنوع می توان این رقم را افزایش داد ، 62 درصد در 4 روز اول تعطیلات وارد استان شده اند، 21 درصد درمهمان پذیرها ، 18 درصد منازل استیجاری ، 17 درصد کمپ های اسکان نوروزی و 17 درصد در مدارس آموزش وپرورش اقامت داشته اند و درجمع 55 درصد به دنبال اقامت ارزان قیمت بوده اند و 50 درصد نیز پخت خوراک توسط خودشان را ترجیح داده اند . 

امیری افزود: این مسافران دراقتصاد گردشگری استان سهم بسزایی ندارند اما با ایجاد برخی فرصت ها میتوان فرصت لازم برای بهره وری اقتصادی را برای استان فراهم آورد .

درادامه امینی معاون اجرایی شهرداری شیراز نیزبه آمادگی مطلوب شهرداری برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت : آماده سازی ورودی های شهر ، فضای سبز ، نور پردازی اماکن ، معابر و خیابان ها ،ترمیم خط کشی ها و عمران و خدمات شهری در حال انجام است و جلسات هماهنگی داخلی نیز درسطح شهرداری برگزار شده است . 

مهندس امینی خاطر نشان کرد : 118 کانکس جهت اسکان مسافران با هزینه بالغ بر 50 میلیارد ریال آماده وشده در کمپ های باغ جنت و زیبا شهر با امکانات مناسب مستقر می شود . 

وی به اتمام کارهای عملیاتی و عمرانی و حفاری ها تا 25 اسفند ماه اشاره کردو گفت : ظرفیت های پارکینگ های موجود بسته و روباز رسمی با به میزان 20 هزار خوردرو می باشد و افزایش 50 درصدی ظرفیت سرویس های بهداشتی با احداث در 20 نقطه جدید شهری از جمله اقدامات بوده است . 

وی به هزینه کرد شهرداری به میزان 800 میلیون تومان جهت پاکسازی دیوارها و معابر از تبلیغ غیر مجاز منازل مبله اشاره کردو گفت : 530 خط تلفن اعلام شده در این تبلیغات قطع و 79 خانه پلمپ شده است اما بازهم شاهد فعالیت آنها می باشیم ، وی مبحث منازل مبله را یک مشکل شهری قلمداد کردو خواستار توجه بیشتر به این امر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری فارس مدیر کل حمل ونقل وپایانه های فارس نیز در این جلسه از هماهنگی واقدامات انجام گرفته وبرگزاری جلسات برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران خبردادوگفت : روز 25 اسفند ماه را روز بدون حادثه اعلام کرده ایم وبرنامه های این روز رابا همکاری پلیس راهنمایی ، هلال احمر ،استانداری و شهرداری برگزار خواهیم کرد.

یکسان سازی انتشارات ، نقشه ، بروشور و کتابچه های نوروزی ، متعادل کردن سطح انتظارات مسافران از امکانات خدمات دولت در سفرهای نوروز ، اعلام آمادگی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان واصناف تحت پوشش به عنوان کمیته رفاهی ، استقرار 60 ایستگاه راهنمایی واجتماعی پلیس وفعالیت ویژه نیروی انتظامی استان در قرارگاه دروازه قرآن ، ارائه آمار دقیق و صحیح از میزان ورود مسافران ، اطلاع رسانی از قابلیت ها و توانمندی های گردشگری استان در سایر نقاط به منظور توزیع سفر و تمرکز زادیی توسط صدا وسیما به عنوان معاونت اطلاع رسانی ومشارکت در تولید برنامه ها و اعلام برنامه ها توسط دستگاه ها به صداوسیما ومعرفی سخنگو برای اطلاع رسانی مناسب وبه موقع به مردم ومسافران، اعلام آمادگی اورژانس در زمینه استقرار تیمهای کشیک پزشکی در بیمارستان ها ومراکز درمانی وپایگاه های امدادی بین راهی ، اعلام آمادگی آموزش وپرورش جهت اسکان دادن به بخشی از مسافران وتجهیز مدارس ، ارائه خدمات به مسافران از زمان دقیق شروع تا پایان تعطیلات نوروزی، ارائه خدمات مطلوب به مسافران در زمینه های بهداشت ، اورژانس ،اطلاع رسانی ، امنیت ،اقامت ، رفاه و... از دیگر اقد موارد مطروحه در این جلسه بود که مورد بررسی قرار گرفت ومقرر شد تا پایان سال این ستاد به منظور هماهنگی های بیشتر ورفع نواقص 4 جلسه دیگر رابرگزار و در سطح شهرستان ها نیز جلسات هماهنگی توسط فرمانداری ها ابلاغ وبرگزار شود.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1