اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/11/12 | ساعت: 04:50 | کد خبر: 5748 | بازدید: 452303 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: 95 درصد واردات صنايع دستي به كشور قاچاق است و متاسفانه ابزاري براي كنترل واردات صنايع دستي به كشور وجود ندارد.

به گزارش میراث ما؛ «حسين خواجه‌بيدختي» در جلسه كميته تخصصي فرهنگي و تبليغات كميسيون برنامه‌ريزي و هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان اظهار داشت: در حالي كه واردات صنايع‌دستي به كشور ممنوع است، ورود اين كالاي قاچاق، صنايع دستي ايران را فلج كرده است.

وي فقر فرهنگي و مادي و بيكاري را از عوامل زمينه ساز قاچاق كالا عنوان كرد و گفت: كالاهاي قاچاق صنايع‌دستي به خصوص از كشورهاي آسياي جنوب شرقي و چين، اشتغال مولد داخلي را تحت تاثير قرار مي‌دهند.

بيدختي با بيان اينكه بخشي از قاچاق كالا در كشور مربوط به اشياي تاريخي و عتيقه مي‌شود، گفت: بخش زيادي از قاچاق عتيقه در كشور، اشياي بدلي و غير واقعي است.

وي با اشاره به مصوبه ممنوعيت تبليغ فلزياب از رسانه‌ها، گفت: اگرچه تبليغ اين دستگاه در رسانه ها انجام نمي‌شود اما در برخي از نقاط سطح شهر و بر روي ديوارها تبليغات دستگاه فلزياب مشاهده مي‌شود كه با اين موضوع بايد برخورد شود.

وي گفت: بر اساس ماده 6 آئين نامه اجرايي قانون ضرورت اخذ مجوز براي ساخت، خريد و فروش، نگهداري، تبليغ و استفاده از دستگاه فلزياب، هر گونه فعاليت در مورد دستگاه‌هاي فلزياب و معدن‌ياب بايد با مجوز سازمان ميراث فرهنگي انجام شود.

رئيس دبيرخانه و جانشين دبير كميسيون برنامه‌ريزي و هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان نيز در اين جلسه با اشاره به مضرات مادي و معنوي قاچاق كالا و ارز در كشور، گفت: بايد از ظرفيت‌هاي فرهنگي، تبليغاتي و آموزشي براي ريشه كن كردن قاچاق استفاده شود.

«عليرضا هاشمي» افزود: قاچاق كالا و ارائه توليدات بي كيفيت، موجب كاهش رضايت مردم مي‌شود.

وي بر استفاده از روش‌هاي پيشگيرانه در مقابل قاچاق كالا تاكيد كرد و گفت: بهترين راه پيشگيري، ارتقاي فرهنگ جامعه است.

ساير اعضاي حاضر در جلسه نيز به بيان پيشنهادات و نظرات خود در رابطه با روش‌هاي فرهنگي و تبليغاتي جلوگيري از قاچاق كالا و ... پراختند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1