اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 94/03/27 | ساعت: 07:24 | کد خبر: 5917 | بازدید: 452417 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

موزه میراث روستایی استان گلستان، بازارچه صنایع دستی استان در گرگان و موزه بزرگ استان گلستان درگنبد کاووس ، امروز با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورکلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.

به گزارش میراث ما؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه دراین سفر عملیات اجرایی موزه روستایی گلستان به عنوان دومین مورد در کشور آغاز می شود،گفت:مصوبات هیات دولت در بخش موزه های روستایی براساس نیازسنجی انجام شده در سفرهای استانی دولت گذشته تصویب و گیلان، گلستان، مازندران، سمنان و فارس از جمله استان هایی هستند که ایجاد این موزه برای آنها مصوب شده است.

ابراهیم کریمی درادامه هدف از ایجاد این موزه را آشنایی مردم با هویت و گذشته نزدیک آنان و داشته های پدران، مادران و نسل قبل از آنان بیان کردوافزود: از نظر اقتصادی، این موزه ها باعث افزایش اقامت گردشگران، ایجاد درآمد و اشتغال و رفع مشکل ماندگاری اقشار متوسط در سفرها می شود.

وی اذعان داشت: در موزه روستایی نگاه کالبدی به سازه های روستایی وجود ندارد ،بلکه در آنها میراث غیرملموس شامل فعالیت های فرهنگی، بازی های بومی و محلی و آیین ها مطالعه، بازسازی و در مناسبت های مختلف اجرا می شود.

کریمی همچنین خاطر نشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 700 هکتاردر پارک جنگلی قرق افتتاح خواهد شد و می توان از آن به عنوان پایلوت جشنواره اقوام دراستان بهره برد.

وی درادامه به افتتاح  موزه بزرگ  استان گلستان اشاره داشت که با همکاری شهرداری، شورای شهر و فرمانداری در گنبد کاووس قابل اجرا ست.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان همچنین افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی در خانه باقری واقع دربافت قدیم گرگان را از دیگر برنامه های این سفر عنوان کرد و افزود: این بازارچه صنایع دستی در فاز اول قرار دارد؛ در مرحله اول با افتتاح این بازارچه ۱۴ غرفه محصولات صنایع دستی به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان این نکته که خانه صنایع دستی گرگان نیز افتتاح می شود، افزود: خانه صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در گرگان راه اندازی می شود و دارای هفت غرفه و یک آتلیه است و این مکان در راستای درآمد زایی، توسعه و رونق صنایع دستی و ارائه محصولات کاربردی راه اندازی خواهد شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1