اخبار پیشنهادی


شنبه 93/12/09 | ساعت: 11:47 | کد خبر: 5794 | بازدید: 452288 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از کشور عراق خواست، آثار در معرض تخریب خود را به صورت امانت به ایران بسپارد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در نامه‌هایی که مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به رئیس یونسکو (ایرینا بووکوا) و وزیر گردشگری و میراث فرهنگی کشور عراق و موسسه «آیسسکو»( که 57 کشور اسلامی در آن عضویت دارند)، داده است، اعلام آمادگی کرده است تا آثار موزه‌ای در خطر کشور عراق را به صورت امانت در اختیار بگیرند تا مقطعی که ثبات و آرامش به عراق برگردد.

او تأکید کرد: در صورتی که کشور عراق تمایل به این کار داشته باشد، ایران می‌تواند هر چه زودتر به این قضیه وارد شود و آثار ملموس کشور عراق را امانت‌داری کند.

طالبیان با تأکید بر اینکه ایران دارای ظرفیت‌های کارشناسی شده در حوزه میراث فرهنگی است، گفت: کشور عراق یکی از کشورهای همسایه ایران است که از نظر تمدن و تاریخ نیز اشتراکات فراوانی با ایران دارد، به همین دلیل ما آمادگی کامل برای حفاظت از آثار تاریخی این کشور داریم.

 طالبیان که در تجمع موزه‌داران ایرانی که عصر امروز شنبه 9 اسفندماه در موزه ملی ایران برپا شده بود، صحبت می‌کرد انزجار ایران را از اقدام داعش اعلام کرد.

در این تجمع علاوه بر موزه‌داران ایرانی، گردشگران خارجی که برای دیدن موزه ملی آمده بودند نیز حاضر شدند و بیانیه موزه‌داران ایرانی را امضاء کردند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1