اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/12/11 | ساعت: 10:15 | کد خبر: 5799 | بازدید: 453043 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همزمان با روز درخت کاری و هفته ملی منابع طبیعی از طرح توسعه جاذبه‌های طبیعی در جذب گردشگران پایتخت خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،رجبعلی خسروآبادی افزود: ایران تنوع زیستی و فرهنگی بسیار غنی دارد و ما در زمینه اکوتوریسم جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی داریم.

وی بیان کرد: به همین مناسبت در هفته ملی منابع طبیعی با همکاری شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد 100 اصله نهال با حضور خبرنگاران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فعالان صنعت گردشگری با انجام مراسمی در بوستان‌های مجاور پل طبیعت به عنوان نماد گردشگری سبز کاشته می‌شود.

خسروآبادی با بیان اینکه امروزه پایداری به نحو گسترده­‌ای برای هرنوع توسعه از جمله توسعه گردشگری پذیرفته شده است گفت: توسعه گردشگری همراه با برنامه‌ریزی نه تنها آسیب به منابع ملی محسوب نمی‌شود، بلکه می‌تواند منجر به ایجاد تشکیلات منسجم در متولیان بخش دولتی و خصوصی و نهادهای عمومی برای پایش از نواحی محافظت شده در سطح جوامع محلی ملی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران توسعه جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تحقق شعار گردشگری پایدار و همچین فرهنگ‌سازی عمومی در حفظ منابع طبیعی را هدف برگزاری این مراسم برشمرد.

او با اعلام اینکه جاذبه‌های طبیعی تهران در مقایسه با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن کمتر شناخته شده است، تاکید کرد: در همین راستا مسابقه عکاسی تهران شهر چنارها را با تبلیغ گسترده‌ای در پاییز سال جاری برگزار کردیم تا شهروندان تهرانی را نسبت به داشته‌های طبیعی شهر خود در گذشته آشنا کنیم.

خسرو آبادی تاکید کرد: از میان انواع شاخه‌های گردشگری، اکوتوریسم در مقایسه با دیگر گردشگری‌ها با توسعه پایدار همخوانی و سازگاری بیشتری دارد و به همین علت توجه بیشتری در نهادینه شدن طبیعت گردی در استان تهران خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی تهران با بیان آنکه طبیعت‌گردی می‌تواند یکی از راهکارهای رهایی از دغدغه‌های کاری و مشکلات جوامع شهرنشینی برای تهرانیان باشد تاکید کرد: حضور گردشگران در طبیعت ضمن بهره مندی از لذت های بصری می تواند آرامش ، آسایش و تفکر را برای آنان به همراه آورد.

خسرو آبادی گفت: استفاده از منابع طبیعی به عنوان جاذبه‌های گردشگری بدون آسیب رساندن به آن مقوله‌ای ایده‌آل در راستای توسعه پایدار است. اکوتوریسم فرصتی طلایی برای حراست از محیط زیست محسوب می‌شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1