اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/01/14 | ساعت: 09:01 | کد خبر: 5013 | بازدید: 452473 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: 59 درصد از مسافران نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، از اتوبوس به عنوان وسیله رسیدن به مقصد استفاده کرده اند.

به گزارش میراث ما، داوود کشاورزیان با بیان اینکه در آمارهای ارائه شده آمار نقل و انتقال افراد با وسیله شخصی لحاظ نشده است، افزود: 36 درصد مسافران نوروزی با مینی بوس و میدل باس و 15 درصد بوسیله سواری های کرایه ای سفر کرده اند.همچنین میزان سفر در نوروز 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.2 درصد رشد داشته است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در آمار سفرهای نوروزی مسافران به دو شکل «با صورت وضعیت» و «بدون صورت وضعیت» لحاظ می شوند. مسافرانی که در مسیرهای کوتاه سفر کرده یا به صورت بین راهی سوار می شوند، در گروه مسافران بدون صورت وضعیت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود تاکنون 9 میلیون و 814 هزار و 800 نفر بدون صورت وضعیت و بیش از 17 میلیون نفر با صورت وضعیت در جاده های کشور تردد کرده اند. البته معتقدیم مسافران بدون صورت وضعیت و با صورت وضعیت در کل سال با آمارهای استخراج شده در ایام نوروز سنجیده شود تا صحت اعداد به دست آمده تایید شود.

کشاورزیان تاکید کرد: دستگاه های تردد شمار وزارت راه برای ارزیابی وضعیت جاده هاست و این که بدانیم جاده ها به ظرفیت رسیده اند یا خیر. بنابراین میزان گردشگر را نمی توان از داده های آنها به دست آورد. زیرا یک گردشگر تا رسیدن به مقصد از چندین شهر عبور می کند و چند بار توسط تردد شمارها محاسبه می شود.

وی تعداد مسافران خروجی از مرزهای زمینی کشور را 755 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته رشد 9.4 درصدی داشته است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه بیشترین میزان خروج مسافر از ایران به سمت ترکیه و عراق بوده ، گفت: 72 درصد افراد خارج شده از مرزهای زمینی، ایرانی و 28 درصد خارجی بوده اند.

وی ادامه داد: در سال جاری با وجود افزایش میزان سفرها، تصادفات جاده ای 14.2 درصد کاهش داشته است. امیدواریم میزان متوفیان هم بیش از این میزان کاهش داشته باشد.

کشاورزیان حجم مسافران حمل و نقل دریایی را پنج میلیون و 316 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار بر اساس سفرهای 25 اسفند 92 تا 12 فروردین 93 استخراج شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک میلیون و 583 هزار نفر بوسیله سیستم حمل و نقل ریلی سفر کرده اند، عنوان کرد: در 17 روز گذشته میزان پروازهای داخلی و خارجی 19.1 درصد رشد داشته ،در این مدت 13 هزار و 396 فروند پرواز خارجی و 8 هزار و 35 فروند پرواز داخلی انجام شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: میزان کل مسافران پروازهای داخلی و خارجی در این مدت یک میلیون و 553 هزار و 640 نفر بوده که یک میلیون و 990 هزار و 630 نفر مربوط به پروازهای داخلی و 910 هزار و 980 نفر هم با استفاده از پروازهای خارجی سفر کرده اند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1