اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/03/15 | ساعت: 08:36 | کد خبر: 5167 | بازدید: 452311 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) در مادرید پایتخت اسپانیا یک یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، امضای این یادداشت تفاهم بین ˈمسعود سلطانی فرˈ وˈ طالب رفاعیˈ سه شنبه شب در مقر سازمان جهانی گردشگری ملل ملل متحد امضا شده است. 

رییس سازمان میراث فرهنگی ایران پس از امضای یادداشت تفاهم در مادرید تصریح کرد : در جلسه با آقای ˈطالب رفاعیˈ و همکارانشان در زمینه گسترش همکاری بین ایران و سازمان جهانی گردشگری گفت و تبادل نظر شده است.

وی افزود :با توجه به ظرفیت ها و تجربیات خیلی خوبی که این سازمان دارد،ضروری بود که در مورد چگونگی گسترش فعالیت های گردشگری و حمایت های سازمان UNWTO از تهران در این زمینهف تبادل نظر شود و جلسه با ایشان بسیار مثبت و خوب بوده است.

سلطانی فر بر نقش حمایت و کمک های فنی و هماهنگی های سازمان جهانی گردشگری برای جذب گردشگر خارجی به ایران تاکید کرد و گفت که ایران در زمینه گردشگری ظرفیت های بسیار خوب و بالایی دارد و با حسن نیت آقای طالب رفاعی ، مطمئن هستیم که از حمایت های مختلف این سازمان برخوردار خواهیم بود.

رییس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در این یادداشت تفاهم، چگونگی همکاری ها و مسائل اجرایی آن مشخص شده و یک برنامه زمان بندی برای آن گذاشتیم که امیدواریم بتوانیم با تبادل هیأت های مختلف به اهداف مورد نظر برسیم.


 تعامل با دنیا 

سلطانی فر تصریح کرد: اراده دولت جدید ایران معطوف به این است که بتوانیم تعامل گسترده با کشورهای دنیا داشته باشیم.

وی ادامه داد : دولت در زمینه سیاست های خارجی ، دولت تدبیر و امید هم تشنج زدایی کرده و هم سیاست گسترش تعامل با کشورهای دیگر را در پیش گرفته است.

معاون رییس جمهور با بیان این که یکی از دستاوردهای این سیاست افزایش چشمگیر ورود گردشگران خارجی به ایران در ماه های گذشته بوده ، افزود: در دو ماهه نخست سال جاری در مقایسه با 1392،در زمینه ورود گردشگران اروپایی در قالب تور حدود 200 درصد رشد داشتیم و در بخش های دیگر نیز به همین شکل بوده است.

معاون رییس جمهور افزود: تمام شواهد و گزارشات مستند حکایت از آن دارد که تمایل خیلی زیادی بین گردشگران خارجی برای سفر به ایران بوجود آمده است. 

سلطانی فر با اشاره به این که در زمینه جذب گردشگران مشکلاتی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که با حمایت های سازمان جهانی گردشگری ملل متحد در زمینه های مختلف از جمله در زمینه فنی و آموزشی این مشکلات رفع یا کاهش یابد.


 گام عملی برای همکاری ها 

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز در گفت و گو با ایرنا گفت که با امضای یاداشت تفاهم ، گام عملی برای افزایش همکاری های تکنیکی بین سازمان جهانی گردشگری و ایران برداشته شده و قرار است که در آینده ای نزدیک ، دو طرف، یک هیأت پیگیری موضوعات مورد تفاهم را تشکیل بدهند تا بخش اجرایی تفاهم را پیش ببرند .

ˈطالب رفاعیˈ ادامه داد :طرفین توافق کردند که طی نشست های مشترک کارشناسی، همکاری های فی مابین در زمینه کمک های فنی، مشورتی و پژوهشی را به اجرا بگذارند.

وی افزود :ارتقاء نظام آمار گردشگری، توسعه گردشگری الکترونیکی، بازاریابی و برندسازی مقاصد گردشگری، راهکارهای جذب گردشگر از بازارهای نوظهور، راه اندازی مقر صنایع دستی UNWTO در تهران، توسعه گردشگری دریایی از محور های مهم یادداشت تفاهم امضا شده بین تهران و این سازمان است.

مسعود سلطانی فر روز دوشنبه به منظور شرکت در اجلاس شورای اجرایی سازمان گردشگری که در روزهای پنجشنبه و جمعه (فردا و پس فردا) در شهر ˈسانتیاگو د کمپوستلاˈ واقع در ایالت ˈگالیسیاˈ در شمال غربی اسپانیا برگزار خواهد شد، به این کشور سفر کرد. 

سلطانی فر قبل از جلسه خود با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، با مدیر میراث ملی اسپانیا دیدار و گفت و گو کرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1