اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/01/28 | ساعت: 03:35 | کد خبر: 5065 | بازدید: 451812 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری کشور با دادن هشدار به فعالان غیرقانونی در حوزه‌ی گردشگری سلامت، از تشکیل «شورای راهبردی گردشگری سلامت» خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا؛ مرتضی رحمانی‌موحد با اشاره به پراکندگی‌هایی که در جایگاه تصمیم‌گیری و اعلام نظر درباره‌ی گردشگری سلامت و همچنین برخوردهای سلیقه‌ای که با این حوزه وجود دارد، اظهار کرد: زیرساخت‌های مربوط به درمان گردشگران و همچنین بازاریابی و تبلیغات گردشگری سلامت در شأن سیاست‌های ملی نیست. برای همین، ایده‌ای در زمان رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شد که در نامه‌ای به وزارتخانه‌های خارجه و بهداشت و همچنین سازمان نظام پزشکی ضمن تبیین مشکلات موجود، درخواست شد، نماینده‌ای از این حوزه‌ها معرفی شود تا چارچوب‌های مربوط به گردشگری سلامت مشخص و از اقدامات پراکنده و فعالیت‌های غیرقانونی جلوگیری شود.

وی با اشاره به این‌که در آذرماه سال 92 نخستین جلسه در سطح معاونان این وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برگزار شد، ادامه داد: اوایل امسال توافقنامه‌ی چهار جانبه‌ای بین سازمان‌های میراث فرهنگی و گردشگری، نظام پزشکی، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت و درمان امضا و براساس آن، شورای راهبردی گردشگری سلامت تشکیل شد.

به گفته‌ی او، وظیفه‌ی این شورا، سامان‌دهی فعالیت‌های گردشگری سلامت، هماهنگی در سیاست‌گذاری و نظارت برای ارتقا و توسعه‌ی گردشگری سلامت، برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه‌ی زیرساخت‌های مورد نیاز، تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم و سامان‌دهی تمام فعالیت‌های مرتبط، هدایت بخش خصوصی و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی تعریف شد.

رحمانی‌موحد با اشاره به اجحاف‌هایی که تا کنون در حوزه‌ی گردشگری سلامت، بویژه در دریافت هزینه از گردشگران خواهان درمان در ایران شده است، اظهار کرد: نظر اعضای این شورا، هم‌افزایی و انسجام در ارائه‌ی خدمات گردشگری سلامت است. بر این اساس، دبیرخانه‌ای در معاونت گردشگری کشور ایجاد می‌شود که نخستین جلسه‌ی آن در سطح معاونان این وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، هفته‌ی آینده تشکیل خواهد شد.

وی بیان کرد: دبیرخانه‌های استانی گردشگری سلامت نیز در اداره‌های کل میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها فعال می‌شوند و سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، برگزاری همایش‌ها، توسعه‌ی زیرساخت‌ها، صدور مجوزها و سایر فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی گردشگری سلامت براساس توافق‌های صورت‌گرفته از این طریق انجام و پیگیری خواهد شد.

رحمانی‌موحد تشکیل این شورا و اهتمام برای سامان‌دهی گردشگری سلامت را هشداری به فعالان غیرقانونی گردشگری سلامت ارزیابی کرد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1