اخبار پیشنهادی


جمعه 93/03/02 | ساعت: 08:09 | کد خبر: 5137 | بازدید: 451746 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی با بهره 16 و 6 درصد به احداث‌کنندگان هتل به ویژه هتل‌های چهار و پنج ستاره در کشور خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت موزه میراث روستایی اظهار کرد: موزه میراث روستایی گیلان نتیجه تلاش 10 ساله فرهنگ‌دوستان و حافظان میراث فرهنگی است.

*هزینه 80 میلیارد ریالی موزه میراث روستایی گیلان

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 80 میلیارد ریال برای موزه میراث روستایی هزینه شده است، افزود: این موزه برای بالغ بر 120 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

معاون رئیس جمهور موزه میراث روستایی را نقطه متمرکز فرهنگ تاریخی روستایی ایران دانست و گفت: این موزه در اختیار پژوهشگران، اندیشمندان و علاقه‌مندان گردشگری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در عرصه میراث روستایی نشانه‌ها و آثار زیادی از دوران گذشته داریم، خاطرنشان کرد: بخشی در همان مکان‌هایی که وجود دارد برای استفاده گردشگران ساماندهی می‌کنیم و بخشی دیگر مانند موزه میراث روستایی در یک نقطه متمرکز می‌شود.

سلطانی‌فر تصریح کرد: با توجه به رویکرد جدید دولت امید و تدبیر در زمینه گسترش تعاملات با کشورهای مختلف دنیا و سیاست تشنج‌زدایی با تحریم کنندگان بزرگ و غربی و در بحث هسته‌ای در چارچوب مشخصی و حفظ منافع ملی رسیدیم ورود گردشگران خارجی به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

*بازدید روزانه 500 گردشگر اروپایی از اماکن تاریخی ایران

وی با بیان اینکه روزانه حدود 400 تا 500 نفر گردشگران اروپایی از مکان‌ها و میراث بزرگ ایران به ویژه تخت جمشید بازدید می‌کنند، گفت: هتل‌های چهار و پنج ستاره در اصفهان و شیراز، یزد، کرمان، کاشان و تهران تا پایان آبان و آذر ماه سال جاری پر است و توسط تورها رزرو شدند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: تورهای اروپایی که برای ورود به ایران ثبت‌نام می‌کردند ظرفیت سال 2014 آنها پر شده و اکنون برای سال 2015 ثبت‌نام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در بحث زیرساخت‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: کمبود هتل، محدود بودن امکانات حمل و نقل هوایی و زمینی و محدودیت‌های اماکن پذیرایی داخلی وجود دارد.

*پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی به احداث کنندگان هتل در کشور

سلطانی‌فر متذکر شد: با استفاده از تسهیلات صندوق ملی بنا داریم به احداث کنندگان هتل به ویژه هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره که مورد استفاده گردشگران خارجی قرار می‌گیرد تسهیلات ارزان‌قیمت با بهره 16 درصد پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر تسهیلات ریالی بگیرند بهره‌ آن 16 درصد و سود تسهیلات ارزی 6 درصد است و امیدواریم با این سیاست بتوانیم نیاز کشور به هتل‌های چهار و پنج ستاره را برطرف کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گیلان را به دلیل جاذبه‌های گردشگری یکی از قطب‌های مهم مرتبط با شرح وظایف سازمان میراث فرهنگی دانست.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1