اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/04/08 | ساعت: 08:37 | کد خبر: 5210 | بازدید: 451797 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

دولت هند قصد دارد تا سال 2020 این کشور را به مقصد نخست گردشگری فرهنگی آسیا تبدیل کند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا؛ در قالب این طرح، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی تمامی ایالت‌های هند شناسایی شده و اقدامات لازم برای معرفی جهانی آنها صورت می‌گیرد.

 

در این راستا در نخستین گام 511 بنای تاریخی در شهر تاریخی «سیواساگار» ایالت آسام هند که از آن به عنوان مقصد نخست گردشگری فرهنگی این کشور یاد می‌شود، شناسایی شده‌اند که قرار است در ماه‌های آتی مورد مرمت و بازسازی قرار گیرند.

 

در میان این آثار 40 محوطه تاریخی نیز وجود دارند که تعداد آن‌ها به قدمت حدود 6 قرن به سلسله پادشاهی «آهوم» تعلق دارند که بیشتر آنها شاهکارهای معماری به شمار می‌روند.

 

هند در سال 2013 میزبان حدود 8 میلیون گردشگر بود که نزدیک به 23 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی این کشور کرد. در این شرایط دولت هند قصد دارد درآمدهایش از محل صنعت گردشگری را تا سال 2015 به 26 میلیارد دلار در سال برساند. دولت هند همچنین قصد دارد با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، در سال 2020 به مقصد ‌50 میلیون گردشگر تبدیل شود.

 

در این شرایط کارشناسان بر این باورند که در صورت ادامه روند فعلی دولت هند در جذب گردشگران این کشور علاوه بر تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری فرهنگی آسیا در سال 2020 در این سال به یکی از 10 مقصد برتر گردشگران جهان نیز تبدیل شود.




----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1