اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/06/17 | ساعت: 10:37 | کد خبر: 5374 | بازدید: 451913 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اينكه توسعه گردشگري حلال، مي تواند سهم كشورهاي مسلمان را ازبازار گردشگري افزايش داده وفرصتي براي ترويج فرهنگ غني ديني فراهم كند، تاكيد كرد: جزيره كيش با شعار "جزيره سالم و محيطي امن و بهشت خانواده ها" در مسير گردشگري حلال گام های بلندی برداشته است.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر مونسان در مورد برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش برای تبدیل جزیره کیش به جزیره گردشگری حلال در منطقه بیان داشت: يكي از بخش‌هايي كه تا نيم قرن پيش ارتباط چندان پايداري با حوزه اقتصاد نداشت ولي امروزه سهم عمده‌اي را در اقتصاد بسياري از كشورها بدست آورده است صنعت گردشگري است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه بر اساس اعلام رسمي سازمان جهاني جهانگردي - درآمد خالص حاصل از صنعت گردشگري جهاني در سال2012 حدود 1075 ميليارد دلار بود كه نسبت به سال قبل رشد 33 ميليارد دلاري داشته است اظهار داشت: متأسفانه به دليل عدم برنامه‌‌ريزي در كشورهاي كمتر توسعه يافته اين سهم بيشتر به كشورهاي توسعه يافته تعلق گرفته است در صورتي كه صنعت گردشگري اين قابليت را دارد كه منبع درآمد بسیار مهمي براي كشورهاي غيرصنعتي و جهان سومي محسوب شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با بیان اینکه در 60 سال گذشته تعداد گردشگران در ابعاد جهاني از 50 ميليون نفر به بيش از يك ميليارد نفر فزوني يافته و كشورهاي جهان براي جذب گردشگران تا مرز دو ميليارد نفر خيز برداشته‌اند گفت: اين در حالي است كه هنوز برنامه‌اي مدوّن و راهكاري شايسته براي بالا بردن سهم ايران از صنعت بين‌المللي گردشگري تنظيم نشده است.

مونسان با اشاره به اينكه توسعه گردشگري حلال، مي تواند سهم كشورهاي مسلمان را از بازار يك ميلياردي گردشگري كشورهاي مسلمان افزايش داده و فرصتي براي ترويج فرهنگ غني ديني فراهم كند، تاكيد كرد: جزيره كيش با شعار "جزيره سالم و محيطي امن و بهشت خانواده ها" در مسير گردشگري حلال گام های بلندی برداشته است.

وي ابراز اميدواري كرد رونق گردشگري حلال در كيش بتواند سهم كشور را در صنعت گردشگري بين‌المللي افزايش داده و ضمن تقويت بنيه اقتصادي دست اندركاران اين حوزه، سیاست بدخواهان را در سياه نمايي اوضاع اجتماعي فرهنگي كشور نزد بيگانگان و جوامع ديگر خنثي کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جزيره كيش، با اجراي سياست هاي حمايتي در جهت جذب سرمايه گذاري و رونق فعاليت هاي اقتصادي و عمراني و پايلوتي براي توسعه تجارت و گردشگري حلال، مسير دستيابي كشور به سهم وسيع تري از بازار بزرگ تجارت جهاني را هموار مي كند.

مونسان افزود: بر اساس آمار هر ساله حجم جهاني تجارت حلال 4.8 درصد افزايش مي يابد و انتظار مي رود تا سال 2020 به 6.4 تريليون دلار برسد و اين نشان مي دهد فرصت سرمايه گذاري 2.6 تريليون دلاري در انتظار تجارت حلال است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه گردشگري حلال به عنوان يكي از مهم ترين بخش هاي تجارت جهاني در چند دهه اخير است، افزود: گردشگری حلال مقوله اي است كه نبايد از آن غافل شد وتوسعه گردشگري حلال به عنوان محور اصلي فعاليت‌هاي اقتصادي است.

وی برنامه‌ريزي‌ درجزیره كيش را فرصت مناسبي براي جذب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي عنوان کرد.

وی اظهارداشت: ما در جزیره زیبای کیش تلاش خواهیم کرد تا با افزايش جاذبه هاي گردشگري و فراهم کردن زيرساخت‌هاي مناسب براي گردشگران در مسير توسعه گردشگري حلال وكسب سهم شايسته اي از گردشگران مسلمان گام هاي موثري برداريم.

وی با بیان اینکه جزیره كيش به واسطه تقسيم وظايف مناطق آزاد كشور، به منطقه‌اي گردشگري و توريستي تبديل شده است توانسته تاكنون با بهره‌ برداري از قابليت‌هاي طبيعي و موقعيت جغرافيايي خود مورد استقبال گردشگران داخلي قرار گيرد افزود: این روند با معرفي مناسب مي تواند در عرصه بين المللي شتابي فزاينده داشته باشد و گردشگران فراواني را از نقاط مختلف جهان به ديدن زيبايي هاي طبيعي و بهره گيري از امكانات مناسب و جاذبه هاي گردشگري كيش ترغيب كند.

مونسان خاطر نشان کرد: با رویکرد دولت تدبیر و امید و اقدامات شایسته و عالمانه و ارائه برنامه‌هاي راهبردي در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي- اجتماعي و فرهنگي و تفكيك وظايف نهادهاي مرتبط در اين زمينه، مناطق آزاد و همچنين منطقه آزاد كيش در همين مدت كوتاه يك ساله توانسته‌اند اقدامات مناسبي را در جهت توسعه ساختاري بردارند.

وی در ادامه اظهارداشت: آغاز ساخت نيروگاه دوم برق كيش در منطقه جنوبي، تكميل شبكه‌هاي فاضلاب و راه‌اندازي تأسيسات تصفيه فاضلاب، توسعه شبكه آب و برق، توسعه شيرين‌سازي آب، طرح توسعه فرودگاه كيش با تسريع پروژه ترمينال بين‌المللي، برج مراقبت، طرح‌هاي توسعه حوضچه اصلي و پست‌هاي جديد اسكله، تكميل طرح‌هاي جاده‌سازي و معابر، توسعه فضاي سبز و فضاهاي گردشگري، بسياري از طرح های متوقف مانده و كُند شده در جزيره كيش و كمك به سرمايه‌گذاران در جهت تكميل طرح‌هاي سرمايه‌گذاري از مهم ترين فعاليت هاي سازمان منطقه آزاد كيش بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ساخت هتل‌ها واماكن تجاري تفريحي جديد و آغاز 36 پروژه بزرگ عمراني و گردشگري در یک سال گذشته طرح هايي هستند كه بهره‌ برداري از آنها كيش را در زُمره مراكز بزرگ گردشگري دنيا قرار مي‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بيشتر بانك‌هاي كشور در جزيره كيش حضوري فعال و پُرتعداد دارند و زمينه براي حضور بانك‌هاي خارجي در اين منطقه نيز فراهم است گفت: چنانچه شرايط مناسب فراهم شود، حضور بانك‌ها و به تبع آن سرمايه‌هاي خارجي در اين منطقه مي‌تواند اين جزيره را در مسير مأموريت اصلي آن قرار دهد.

به گفته وی بورس كيش نيز از فعاليت خوبي برخوردار است و حجم گردش‌هاي مالي آن ظرف يك سال گذشته 12 هزارميليارد تومان بوده است.

مونسان با اشاره به وجود 5 شهرك صنعتي و كارگاهي در منطقه آزاد كيش كه براي صنايع هاي تك و غيرآلاينده پيش‌بيني شده‌اند افزود: طي يك سال گذشته بيش از 150ميليارد تومان سرمايه‌گذاري صنعتي در كيش انجام شده است و 100 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري نيز از سوي سرمايه‌گذاران در حوزه صنعت درخواست شده است.

وی تصریح کرد: در بخش آموزش عالي فعاليت بسياري از دانشگاه‌هاي معتبر كشور در اين منطقه بر كيفيت خدمات آموزشي افزوده است و بسياري از اين دانشگاه ها نيز درصدد گسترش فعاليت‌هاي خود هستند. سازمان منطقه آزاد كيش نيز تلاش مي كند در چارچوب قوانين مناطق آزاد نهايت همكاري را با دانشگاهها داشته باشد تا ضمن افزايش بنيه علمي در اين منطقه، زمينه را براي جذب دانشجويان خارجي فراهم کنند.

مونسان همچنين با اشاره به اهميت سيستم حمل و نقل به عنوان يكي از اركان اصلي صنعت توريسم افزود : با توجه به موقعيت جغرافيايي جزيره كيش حمل و نقل هوايي در توسعه گردشگري منطقه نقش مهمي دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صنعت حمل و نقل هوایی را يكي از ابزارهاي كشورهاي پيشرفته و يا در حال توسعه براي تقويت بنيه اقتصادي دانست و افزود :طراحی و ساخت هواپیما ها و هلیکوپتر های مختلف كه با اهداف خاصی در برنامه تولید کارخانه های بزرگ هواپیماسازی قرارگرفته همچون صنعت خودروسازی,خیل عظیمی از نیروهای انسانی را در جهان بکار گرفته وفرصت هاي شغلي فراواني را در جوامع توليد كرده است.

مونسان از خدمات سرویس دهی به هواپیما ها و کارخانه های طراحی, ساخت , فروش, آموزش و خدمات بعد از فروش آنها به عنوان فرصت هاي شغلي متعدد در صنايع هوايي نام برد و گفت: در کشورهای مصرف کننده نیز در جهت خرید, بهره برداری و تعمیر و نگهداری این وسایل شرکت های تخصصی هندلینگ ایجاد شده اند که خود مستلزم به کار گیری وسیع نیروی انسانی هستند.

وی تاکید کرد: فرایند استفاده از هواپیماهای مختلف نظیر هواپیماهای مسافربری، باری، آتش نشان، شخصی، پستی و ...، خود ضمن ایجاد اشتغال, خدماتی را با سرعت بالا به مردم و سازمان های خصوصی و دولتی ارائه می كنند که باعث ایجاد کانون های اقتصادی کوچک و بزرگ شده و می تواند تاثیر شگرفی در رشد و تعالی اقتصاد هر منطقه، کشور و شهر داشته باشد.

مونسان با تاكيد براينكه صنعت حمل و نقل هوایی ابزاری مدرن، گرانقیمت و دائما در حال پیشرفت براي رشد اقتصادی کشورهاي جهان است افزود: بواسطه همین نقش حساس دولتها با ایجاد زیرساخت های مناسب تلاش می كنند انگیزه لازم را برای مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی در زمينه صنايع هوايي فراهم آورند.

به گفته مونسان سيستم حمل و نقل هوايي امروزه باايجاد امكانات دسترسي آسان ،راحت ،سريع و ايمن به نقاط مختلف و يا مسيرهاي دوردست به يكي از اصلي ترين محورهاي توسعه گردشگري تبديل شده است تا جاييكه بيش از 40 درصد از گردشگران بين المللي از طريق مسير هوايي سفر مي كنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مطابق پيش بيني ا نجمن بين المللي حمل و نقل هوايي )ياتا ( در بازه زماني 2013 تا2017 ترافيك مسافري شركت هاي هواپيمايي ، تا 30 درصد افزايش مي يابد، افزود: بر اساس این پيش بيني، تا سال 2017 ميلادي، مجموع مسافران هوايي به رقم باور نكردني سه ميلياردنفر خواهد رسيد و اقتصادهاي نوظهور مانند مناطق آسيا، اقيانوسيه و خاورميانه، بيشترين حجم مسافران بين المللي را خواهند داشت.

مونسان با تصریح بر اینکه آمار ورودي گردشگران جزيره كيش نيز بيانگر اين واقعيت است كه شمار مسافران مسير هوايي در چند سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است گفت : فرودگاه بين المللي كيش به عنوان يكي از مهم ترين بخش هاي زير ساختي در جذب گردشگرهمواره در برنامه ريزي هاي توسعه اي و عمراني مورد توجه سازمان منطقه آزاد كيش بوده است.

وي تصریح کرد: در ماه هاي اخير با ايجاد زير ساخت هاي لازم در جهت افزايش رضايتمندي ساكنان و گردشگران آمار پروازهاي ورودي در 5 ماه نخست سال 93 نسبت به پارسال با رشد 4 درصدي همراه بود و از 4685 پرواز به 4855 پرواز رسيده و شمار مسافران نيز از حدود 550هزار مسافر به بيش از 565 هزار گردشگر افزايش يافته است.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش اظهار داشت : ساخت ترمینال جدید بین المللی فرودگاه کیش در فضایی بالغ بر 40 هزار متر مربع تا سال 1395، توسعه ترمينال پروازهاي داخلي و خريد و نصب تجهيزات اين ترمينال ، توسعه اپرون بتني فرودگاه ، توسعه سايت سوخت رساني و پايگاه پمپ بنزين فرودگاه ، ساخت پستهاي جديد روشنايي سطوح پروازي ، و ساختمان تكنيكال بلاك و برج مراقبت جديد از جمله طرح هاي توسعه اي چند ماه اخير سازمان منطقه آزاد كيش در فرودگاه بين المللي اين جزيره بوده است.

وی به ابراز تمايل سرمايه گذاران براي مشاركت در طرح هاي توسعه اي فرودگاه كيش گفت : در حال حاضر فرودگاه بين المللي كيش كه چهارمين فرودگاه كشور از نظر حجم عمليات پروازي مي باشد با 26 هزار پرواز مسافري و 7 هزارو280 پرواز هلي كوپتري ، در 14 مسير داخلي و 4 مسير خارجي به مسافران و گردشگران 13 شركت هواپيمايي خدمات استانداردي ارائه مي كند.

وي از راه اندازي خطوط جديد پروازي در ماه هاي آتي خبرداد وگفت: ارائه خدمات به هلي كوپتر هاي شركتهاي نفتي مستقر در خليج فارس نيز يكي از بخش هاي مهم و حساس فرودگاه بين المللي كيش است.

وی از شركت هواپيمايي كيش كه متعلق به سازمان منطقه آزاد كيش است، به عنوان مهم ترين شركت هواپيمايي فعال در فرودگاه بين المللي كيش نام برد و افزود: این شرکت در حال حاضر، با تمام خصوصیات و استانداردهای لازم بین المللی، یکی از شرکت های عضو IATA و اولین شرکت هواپیمایی ایرانی دارای گواهی نامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA است .

مونسان اضافه کرد: به تازگي نيز اين شركت به عنوان كم تاخير ترين و منظم ترين شركت هواپيمايي كشور معرفي شده است.

مونسان بر توجه سازمان منطقه آزاد كيش به نقش مهم صنايع هوايي در رونق گردشگري تاکید کرد و گفت: بهره گيري از كارشناسان مجرب صنايع هوايي ، توجه به تازه ترين فناوري هاي روز در زمينه خدمات فرودگاهي و سيستم حمل و نقل هوايي ونظارت بر عملكرد استاندارد شركت هاي هواپيمايي، در نهايت به توسعه صنعت گردشگري و رونق اقتصادي منطقه منجر شده است.

وی اظهار داشت: در كنار تمام امكانات زيرساختي، جزیره كيش بواسطه بهره‌مندي از طبيعت زيبا و سواحل بي‌نظير، بهترين منطقه براي ارائه خدمات تفريحات دريايي است و با توجه به استقبال گردشگران به ورزش‌های دريايي و آبي انتظار مي‌رود توسعه تفريحات سالم دريايي بتواند سهم عمده‌اي را در جذب گردشگران بويژه توريست‌هاي خارجي داشته باشد.

مونسان برگزاري فستيوال‌ها و جشنواره‌هاي فصلي، برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي و برگزاري همايش‌هاي بين‌المللي با بهره‌مندي از قوانين مناطق آزاد را از ديگر جذابيت‌هاي گردشگري كيش برشمرد و افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي جزيره كيش تلاش مي‌شود با برنامه‌ريزي مناسب و ارائه تقويم كاري در اين زمينه رونق منطقه آزاد كيش را در تمام طول سال حفظ کنیم.

مونسان در پایان با تاكيد بر اينكه جزيره كيش نيز همگام با ساير نقاط كشور در راستاي رهنمودهای مقام معظم رهبري درخصوص اقتصاد مقاومتي و در جهت پيشبرد اهداف توسعه‌اي دولت تدبير و اميد، به سمت ايجاد اقتصادي پايدار و رشدي پويا حركت مي كند، افزود: فرزندان اين مرز و بوم در اين خاكپاره مرجاني ايران اسلامي تلاش مي‌كنند تا سرعت توسعه را در اين جزيره افزايش داده تا در آينده‌اي نه چندان دور شاهد شكوفايي و پيشرفت منطقه آزادكيش باشيم.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1