اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/06/19 | ساعت: 10:16 | کد خبر: 5388 | بازدید: 451833 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نگاه فرابخشی به گردشگری راهبرد دولت در برنامه ششم توسعه کشور است.

 به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، 'مرتضی رحمانی موحد' روز چهارشنبه در ششمین نشست ستاد تسهیلات سفر آذربایجان غربی با بیان اینکه نگاه فرابخشی به گردشگری باید تقویت شود افزود: برنامه های تدوین شده گردشگری هم دارای ابعاد فرهنگی و هم دارای ابعاد وسیع اقتصادی است و ضروری است این دو بخش با یکدیگر و در کنار هم باشند.

وی اظهارکرد: قرار است در تمام کارگروهها که می توانند این صنعت را حمایت کنند حضور داشته باشیم و صنعت گردشگری را به صنعتی پویا تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: جذب گردشگر خارجی، توسعه فناوری اطلاعات و توسعه گردشگری داخلی از جمله مواردی است که با اولویت توسعه گردشگری داخلی اکنون درحال پی گیری است.

رحمانی موحد اظهار کرد: استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در کشور که امروز یکی از پرمخاطب ترین بسترها برای اطلاع رسانی است نیز می تواند کمک شایسته ای در راستای معرفی مناطق گردشگری کشور به هموطنان باشد.

وی ادامه داد: فضای مجازی مسیری خوب و سریع در اطلاع رسانی است که می توان از آن به عنوان کوتاهترین مسیر برای معرفی اماکن گردشگری و میراث فرهنگی نام برد.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد در کشورهای همسایه که در این زمینه موفق بوده اند نوعی هم افزایی حاکم شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با مدیریت هماهنگ ایجاد شده در کشورهای موفق در زمینه گردشگری، منافع بخشی دیگر بر منافع فرابخشی مقدم نبوده است.

وی اضافه کرد: در بخش گردشگری بسیار عقب و نیازمند عزم جهادی برای تقویت این بخش در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب هستیم.

** نبود زیرساختهای ارتباطی و امکانات مانع توسعه گردشگری در آذربایجان غربی است

استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: نبود زیرساختهای ارتباطی و نیز امکانات گردشگری در استان، مانعی مهم در راه رشد و توسعه صنعت گردشگری است.

'قربانعلی سعادت' توسعه و تعریض جاده ها، احداث بزرگراهها، رفع نقاط حادثه خیز و ایجاد اماکن و مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی را از جمله مهمترین اقداماتی عنوان کرد که باید در جهت رونق و توسعه صنعت گردشگری در استان انجام گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه و تامین زیرساخت های گردشگری استان مورد غفلت واقع شده اظهار کرد: با توجه ویژه دولت یازدهم به صنعت گردشگری، این مساله به صورت جدی در دستور کار مدیران و مسئولان استانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو ظرفیتی مناسب برای جذب گردشگر است اظهار کرد: با تلاش مدیران و مسئولان منطقه آزاد ماکو شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه گردشگری مانند مرمت آثار و ابنیه تاریخی، فعال شدن بازارچه کالای همراه مسافر و احداث اماکن و واحدهای اقامتی و رفاهی هستیم که زمینه خوبی را برای توسعه گردشگری در استان فراهم کرده است.

سعادت گفت: شرکتهای حمل ونقل بین المللی در استان نیازمند توسعه است و این شرکتها نباید در انحصار یک گروه خاص باشند.

وی گفت: محورهای پیشرفت در استان مهیاست و نقش بخشهای صنعت، خدمات و گردشگری نیز تعریف شده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توسعه شرکتهای حمل ونقل بین المللی برای حمل بار و جابه جایی مسافر در استان، ایجاد تجهیزات کنترل الکترونیکی در مبادی رسمی و گسترش تعامل و ارتباطات با کشورهای منطقه بخصوص کشورهای همجوار از دیگر راهکارهایی است که می تواند در رونق گردشگری استان موثر باشد.

وی اضافه کرد: اکنون روستاگردی و کویرگردی بسیار رایج شده و باید این حوزه گسترش یافته تا هم این صنعت توسعه یابد و هم به معیشت مردم منطقه کمک شود.

آذربایجان غربی با بهره گیری از ظرفیت های تاریخی و بناهای فرهنگی و باستانی و طبیعت زیبای خود زمینه توسعه بخش گردشگری داخلی و خارجی را دارد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1