اخبار پیشنهادی


دوشنبه -43/68686/30 | ساعت: 12:00 | کد خبر: 5409 | بازدید: 451943 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از طراحی کمپینی موسوم به «دوست گردشگر، دوست فردا» خبرداد و گفت: در طراحی این کمپین معتقدیم هر کسی که گردشگران را دوست داشته باشد به آینده کشور کمک می کند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز شنبه در نشست خبری درخصوص روز گردشگری و برنامه های این معاونت اظهار داشت: در این کمپین با اجرای برنامه هایی به لزوم دوست داشتن گردشگر مورد توجه قرار می گیرد تا به رشد بیشتر گردشگری در کشور کمک کند.

معاون گردشگری گفت: برای پنجم مهرماه سه برنامه داریم. برگزاری جشنواره ، نخستین برنامه ما هست که هدف از برگزاری آن دانستن نظرات مردم است تا بتوانیم با داشتن این نظرات مشکلات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری است و مانند یک چتر می ماند که همه فعالان حوزه گردشگری می توانند به زیر آن بیایند و در همین راستا کمپینی را طراحی کرده ایم به نام «دوست گردشگر، دوست فردا» و معتقدیم هر کسی که گردشگران را دوست داشته باشد به آینده کشور کمک می کند.

معاون سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: سومین برنامه ما برگزاری بزرگداشت روز جهانی گردشگری است که در آن روز آثار تمامی افرادی که برای جشنواره ما اثر ارسال کرده اند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تمام داوران ما نفراتی هستند که در حوزه خود صاحب نظر هستند. 

** هیچ بدهی نداریم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در خصوص برخی مطالب در باره بدهی این سازمان به نمایشگاهی در برلین گفت: ما بدهی خود را به آنها پرداخت کردیم و حدود 80 هزار یورو به آنها پرداخت شد. جایگاه ITV برای من اهمیت فراوانی دارد و خوشبختانه دیگر مشکلی با آنها وجود ندارد.

مرتضی رحمانی موحد گفت: اگر گاهی اوقات در ارائه مطالب به رسانه ها تأخیر داریم ، به این دلیل است که می خواهیم مطالب به صورت دقیق در اختیار رسانه ها قرار گیرد و از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: البته اگر هر فردی در آلمان از ما طلب داشته باشد به معنای آن نیست که ما به ITV بدهکاریم و شاید دلیل پرداخت نشدن پول این افراد ، عملکرد ضعیف آنها در کارهایی بوده که به آنها محول شده است.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی هیچ بدهی به نمایشگاه های خارج از کشور ندارد. 

** ضعف در گردشگری دریایی

وی با اشاره به این که در گردشگری دریایی دچار ضعف هستیم، گفت: ما در این زمینه با ضعف جدی روبرو هستیم و تقریبا در گردشگری دریایی در نقطه زیر صفر قرار گرفته ایم و باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: در حال حاضر اگر بخواهیم یکی از ساحل های شمال را به عنوان سرمایه گذاری انتخاب کنیم تا امکانات خوبی را در اختیار مردم قرار دهد ، قطعا آنجا با مشکلات مدیریت شهری روبرو می شود که همین مسایل دلیل ضعف ما در گردشگری دریایی است. 

** مشکلات بودجه و طلبکاران

وی در ادامه تصریح کرد: ما هنوز با طلبکاران و مشکلات بودجه روبرو هستیم و برای رفع مشکلات سازمان میراث فرهنگی باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم کارها را به خوبی پیش ببریم.

موحدی رحمانی تاکید کرد: مسیر برای کسانی که ایده جدید دارند در سازمان میراث فرهنگی باز است و ما از این افراد حمایت قاطع خواهیم کرد. 

** نمایشگاه میراث

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در رابطه با نمایشگاه دیگر سازمان میراث فرهنگی که قرار است در بهمن ماه برگزار شود، گفت: این نمایشگاه کاملا جامع برگزار می شود و کار فکری قوی ای بر روی آن شده است و با آسیب شناسی که داشته ایم می خواهیم کیفیت خوبی را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: تجربه کارهای موفق در دنیا نشان داده که کشورها به دنبال کارهای تکراری نیستند و اگر قرار باشد برای هر نمایشگاه یک کلمه بین المللی بگذاریم و از سفرا بهره ببریم ، نتوانسته ایم عملکرد موفقی داشته باشیم و همیشه اعتقاد دارم اگر کاری صورت می گیرد، باید استانداردهای لازم برای آن در نظر گرفته شود.

رحمانی موحد ادامه داد: در نمایشگاه بهمن ماه بحث کویر با توجه به وسعتی که در ایران دارد، بزرگنمایی خواهد شد و برنامه های خاصی در رابطه با کویر خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه های حوزه گردشگری برای استقبال خارجی ها از این نمایشگاه گفت : به دنبال آن هستیم تا امتیازهایی به علاقمندان خارجی دهیم تا برای خرید به این نمایشگاه ها بیایند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1