اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/07/15 | ساعت: 04:31 | کد خبر: 5447 | بازدید: 451668 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

هزار نفر در پنج ماهه اول امسال با تورهای گردشگری به ایران آمدند که در مقایسه با مدت قبل 204 درصد رشد داشته است. این آمار مربوط به گردشگرانی است که از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و به صورت دسته جمعی به ایران آمده اند. آمار ورود و خروج نیز 1.5 تا 2 میلیون نفر بوده است.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور در نشستی با خبرنگاران که پیش از ظهر سه شنبه در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد درباره ورود قطار گردشگران اروپایی و نارضایتی آنها از صدور طولانی مدت ویزاها گفت: 65 نفر از گردشگران با قطار به ایران آمدند من به عنوان معاون گردشگری پس از ورود آنها متوجه شدم. ما برنامه ریزی دیگری برای سفر با قطار از مجارستان کرده بودیم که قرار بود اواخر مهرماه به ایران بیاید. متوجه شدم این قطار توسط یکی از دفاتر خدمات مسافرتی هماهنگ شده است. ما ضمن استقبال از رویکرد بخش خصوصی اعلام می کنیم برای اینکه بتوان از این نوع اقدامات اثرگذار استفاده بیشتری کرد باید از تعامل برخوردار شوند. اگر این هماهنگی ها انجام شود گردشگری کشور سودش را می برد و چهره بهتری را از این خدمات ارائه می کند.

نمی توانم رقم بودجه تبلیغات گردشگری را بگویم

معاون گردشگری کشور درباره بودجه این معاونت در بخش بازاریابی و تبلیغات گفت: نمی توانم رقمی اعلام کنم ولی این بودجه میلیاردی است که در بخش چاپ بروشور تبلیغات حضور در نمایشگاه ها ارتباط با تورگردانان و غیره هزینه می شود و بخشی از آن بر عهده معاونت و بخشی دیگر به عهده دستگاه های دیگر است. باید این هزینه ها تفکیک شده و روزی برسد که آن را اعلام کنیم.

پرواز هواپیمای سولار در ایران

وی درباره برگزاری رالی پاریس تا پرسپولیس گفت: استفاده از ایده های جذاب و تحریک کننده برای سفر روش های موثری برای بازاریابی است غیر از این رالی پیشنهادهای جذاب تری داریم مانند اولین پرواز هواپیمای سولار که با انرژی خورشیدی کار می کند و نیاز به هماهنگی های مختلف دارد. این رالی نیز یکی از همان جذابیت هاست ولی باید بخش های مختلفی هماهنگ کننده اجرای آن باشند.

ورود 35 هزار گردشگر خارجی در 5 ماهه اول امسال

رحمانی موحد در مورد آمار پنج ماهه گردشگران خارجی نیز گفت: 35 هزار نفر در پنج ماهه اول امسال با تورهای گردشگری به ایران آمدند که در مقایسه با مدت قبل 204 درصد رشد داشته است. این آمار مربوط به گردشگرانی است که از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و به صورت دسته جمعی به ایران آمده اند. آمار ورود و خروج نیز 1.5 تا 2 میلیون نفر بوده است.

وی افزود: اتفاق دیگر این است که زمان ورود گردشگران اروپایی به ایران یک ماه و نیم جلو افتاده است چون همیشه زمان ورود آنها اواخر مهرماه بود اما امسال از نیمه مرداد شاهد حضورشان بودیم.

وی گفت: هیچ جای دنیا هر ماه آمار گردشگران را نمی دهند بلکه سر سال آمار گردشگر را اعلام می کنند من می توانم آخر مهرماه آمار 6 ماهه اول امسال را بدهم. همیشه بحث آمار یکی از چالش های گردشگری بوده است ولی همه می دانند منبع اطلاع ما پلیس مهاجرت است.

رحمانی موحد در مورد برنامه ششم سازمان میراث فرهنگی نیز گفت: هنوز این برنامه نهایی نشده است ولی جلسات مختلفی را درباره آن برگزار کرده ایم.

اخطار به هتلداران برای رزرو خودسرانه تور گردشگری

معاون گردشگری کشور با اخطار به هتل داران گفت: وظیفه دفاتر خدمات مسافرتی رزرو تور و وظیفه هتل داران پذیرش گردشگران است منتها برخی از هتل ها اقدام به رزرو تور کرده ام که من به آنها اخطار داده ام. لازم است هتل‌ها با برنامه‌ریزی به موقع مسیر را به سمت روش‌هایی که باعث آزردگی، بی‌برنامگی و نرسیدن به تعهدات خارجی می‌شود سوق ندهند چون هتلها وظایف‌شان مهمان‌داری است نه تورگردانی و رزرو تور.

بدهی به یکی از شبکه های خارجی

رحمانی موحد از بدهی 400 میلیونی معاونت گردشگری به یکی از شبکه های خارجی خبر داد و گفت: این تعهد متعلق به سال های قبل است. برنامه های تبلیغاتی ایران پخش شده اما پولش را نداده بودند.




----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1