اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/08/20 | ساعت: 08:07 | کد خبر: 5534 | بازدید: 452070 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رشد ورود گردشگران خارجی به کشور گفت: همین امر باعث کاهش تفاوت نرخ گردشگری ورودی و خروجی شده است.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی رحمانی موحد امروز ضمن بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در غرفه خبرگزاری فارس حضور یافت و در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی درباره ورود قطار گردشگران خارجی به کشور گفت: گردشگری از طریق وسایل حمل و نقل گوناگونی امکان پذیر است که قطار نیز یکی از این ابزارهاست و ایده مسافرت بین قاره ای با قطار سال هاست در دنیا دارد اجرا می شود.

رحمانی موحد ادامه داد: کشورهای دیگر در این خصوص بازاریابی و نیازسنجی کرده اند و بر اساس تقاضای مردم، امکانات مختلفی را برای گردشگری فراهم کرده اند که قطار VIP یکی از این وسیله هاست. در این زمینه هندوستان جزو کشورهای پیشکسوت دنیا است.

معاون گردشگری میراث درباره امکان سفر ایرانیان به اروپا از طریق قطار گفت: ما مشکلی در این خصوص نداریم و شرکت راه آهن است که باید این ظرفیت را در خود ایجاد کند. ما تنها می توانیم به راه آهن توصیه کنیم، مقصد و مسیر دارای جاذبه و ... را معرفی کنیم.

وی در ادامه درباره رشد ورود گردشگران خارجی به کشور در یک سال گذشته گفت: منابع مختلف آمار گوناگونی در این خصوص منتشر کرده اند، اما در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان گردشگران خارجی که در قالب تورهای گروهی به کشور وارد شده اند، 200 درصد رشد داشته است.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: علاوه بر این زمان ورود گردشگران خارجی امسال یک ماه جلو افتاد و این گردشگران که معمولا اواخر شهریور به کشور وارد می شدند، به اواخر مرداد تغییر یافت.

معاون گردشگری میراث تاکید کرد: با رشد ورود گردشگران خارجی، توازن گردشگر ورودی و خروجی ما بهبود یافته؛ به طوری که در سال 91، اختلاف این دو 650 هزار نفر؛ در سال 92 حدود 100 هزار نفر و امسال مثبت 70 هزار نفر بوده است.

وی درباره شیوه های کاهش خروج گردشگر ایرانی از کشور گفت: من مسئولیت ندارم که مانع از سفر افراد شوم، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم، معرفی مقاصد گردشگری و شیوه های گوناگون سفر و ... است تا مسافر مقصد خود را با بصیرت انتخاب کند.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1