اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/09/05 | ساعت: 06:03 | کد خبر: 5567 | بازدید: 451562 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در بهمن‌ماه امسال در تهران خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: این نمایشگاه احتمالاً از 23 بهمن آغاز می‌شود و تلاش ما این است که این نمایشگاه را باید رویکرد محتوای متفاوت ارائه دهیم و مشارکت همه استان های کشور را داشته باشیم ضمن اینکه بتوانیم میزبان کشورهای بیشتری باشیم.

وی افزود: ضمن اینکه تا پایان سال در دو نمایشگاه اسپانیا و برلین با کمک بخش خصوصی شرکت خواهیم کرد.

وی درباره گردشگران ورودی به کشور گفت:امروزه گردشگران عمدتا یا برای بازدید از آثار تاریخی و طبیعی یا برای اماکن متبرکه زیارتی به ایران سفر می‌کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: ما به لحاظ دارا بودن بناهای تاریخی و باستانی جزء سه کشور اول هستیم و این با توجه به این است که اکنون ما در حدود 4 تا 5 درصد از ظرفیت تاریخی خود را بالفعل کردیم و هنوز در حدود 95 درصد آن زیر خاک است.

سلطانی فر افزود: پس از 84 سال از تصویب قانون حفظ آثار و عتیقه جات می گذرد ما نزدیک به یک میلیون سایت ،بنا وآثار تاریخی داریم که باستان شناسان خبره ما تخمین می زنند که در نقاط مختلف کشور وجود دارد ما در حدود 100 تا 140 هزارتا را شناسایی کردیم و در حدود 32 هزار تای آنها را ثبت ملی کردیم. یک گنجینه بسیار ارزشمند در دل خاک این سرزمین وجود دارد که ما باید از آن استفاده کنیم.

وی درباره برنامه ها و چشم انداز در نظر گرفته شده برای این سازمان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود و با توجه به امنیت ایران، رشد حدود 200 درصدی تورهای ورودی از کشورهای اروپایی و آمریکایی را شاهد بودیم.

تمرکز برنامه های سازمان بر استفاده از همه ظرفیت های موجود در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه تعاملات فرهنگی و معرفی گذشته پرافتخار ایران هم به جوانان و هم به گردشگران خارجی بوده است.

در بخش صنایع دستی مردم باید بدانند که از 460 رشته موجود در دنیا، در حدود 360 رشته صنایع دستی اکنون در ایران وجود دارد؛ در بخش صنایع دستی کشورهای چین، هند و ایران بسیار فعال هستند.

وی در خصوص میراث جهانی ایران گفت: تاکنون 17 اثر تاریخی و ارزشمند کشور در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است که هفدهمین اثر جهانی ایران شهر سوخته زابل بود که 5 ماه قبل به ثبت رسید.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1