اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/09/10 | ساعت: 10:30 | کد خبر: 5588 | بازدید: 451956 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس جامعه هتلداران ایران از برگزاری جلسه مشترک مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری با رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، جمشید حمزه زاده در جلسه نخست شورای اطلاع رسانی تشکل‌های گردشگری اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های معاون گردشگری کشور نبود تشکل قوی در گردشگری برای واگذاری امور بود که در همین راستا مجمع تشکل‌های گردشگری شکل گرفت تا به صورت منسجم، اقداماتی در راستای توسعه گردشگری کشور جاری برگزار خواهد شد تا دغدغه‌های بخش خصوصی در گردشگری برای نمایندگان مجلس نیز مشخص شود.

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: قرار است همایش سراسری اعضای هیأت مدیره تمام تشکل های گردشگری استانها دوم بهمن ماه با حضور 500 نفر در تهران برگزار شود.

حمزه زاده یکی از مشکلات هتل‌داران را طرح دولت مبنی بر اختصاص 5 درصد از درآمد واحدهای تولید آلاینده به شهرداری عنوان کرد و گفت: دولت طرحی را داده بود که تمام تاسیسات گردشگری 5 درصد از درآمد را به شهرداری‌ها بدهند، این طرح با هماهنگی هتلداران در مجلس منتفی شد اما همچنان این نگرانی‌ وجود دارد که نمایندگان دوباره آن را مطرح کنند.

وی افزود: البته ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس وجود دارد به طوری که از این پس طرح‌هایمان را علاوه بر اینکه از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌توانیم به مجلس ارائه کنیم به طور مستقیم هم طرح‌هایمان را به مجلس می‌توانیم تقدیم کنیم.

محمد علی اشرف واقفی، نایب رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این جلسه از عدم واگذاری هتل‌های بنیاد مستضعفان به بخش خصوصی انتقاد کرد.

وی گفت: زمان ریاست نجفی در سازمان میراث فرهنگی هم به ما قول دادند که هزینه حضور در نمایشگاه BIT را می پردازند اما هنوز پرداختی انجام نشده است.

نایب رئیس جامعه تورگردانان ایران تشکیل مجمع تشکل‌های گردشگری را عاملی برای از بین بردن تفرقه موجود بین این تشکل ها عنوان کرد و گفت: با تشکیل این مجمع می توانیم یک‌صدا پیش برویم.

آرش نورآقایی، عضو هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری نیز در این جلسه از نبود یک کتاب مرجع برای گردشگری ایران گلایه کرد.

غلامرضا اباذری، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران هم به نبود نقشه جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: باید با هماهنگی بیشتر بین تشکل‌های صنفی گردشگری با توان بیشتری بتوانیم در جهت توسعه گردشگری کشور عمل کنیم.

اسلامی، مدیر مؤسسات آموزشی گردشگری نیز در این جلسه از عدم استفاده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از خدمات سازمان جهانی گردشگری گلایه کرد و گفت: چرا این سازمان از بورس‌های تحصیلی، کارشناسان خبره UNWTO و... استفاده‌ای نمی‌کند؟

وی افزود: دولت باید سرانه آموزش گردشگری تعیین کند و آموزش گردشگری به صورت یکپارچه صورت گیرد.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1