اخبار پیشنهادی


دوشنبه 94/06/16 | ساعت: 06:47 | کد خبر: 5980 | بازدید: 451444 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت یازدهم با رویکرد مناسب و مطلوب رییس جمهوری در زمینه گسترش فعالیت های گردشگری برنامه ریزی بلندمدتی را آغاز کرده تا از این پتانسیل ها به بهترین نحو ممکن بهره مند شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در دیدار با وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا اظهارداشت: امیدوارم این سفر دستاوردهای خوبی برای صنعت گردشگری داشته باشد. 

وی گفت: با توجه به روابط دیرینه بین دو کشور و همکاری های مختلف در ابعاد سیاسی، اقتصادی و غیره امیدوارم در دوران پساتحریم این روابط افزایش یافته و با کشور اسپانیا بیش از سایر ملل روابط جدی تر و موثرتری داشته باشیم. 

معاون رییس جمهوری افزود: خوشبختانه در چند ماه گذشته اقدامات خوبی بین دو کشور در زمینه گسترش روابط صورت گرفته است و معتقدم آینده روشنی در زمینه توسعه گردشگری نیز وجود دارد. 

سلطانی فر با اشاره به سفر سال گذشته خویش به اسپانیا گفت: در این سفر زمینه همکاری های زیادی برای توسعه گردشگری به وجود آمد و معتقدم می توانیم از تجربیات اسپانیا به عنوان کشوری موفق در زمینه گردشگری بهره مند شویم. 

سلطانی فر ادامه داد: دولت یازدهم در برنامه ریزی های اقتصادی مصمم است تا از تمامی ظرفیت ها به غیر از نفت به نحو مناسب و مطلوب استفاده و بهره مند شود. 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: این سیاست در برنامه ششم توسعه و هفتم نیز در نظر گرفته شده و بنا داریم به سرعت زیرساخت های مورد نیاز توسعه گردشگری را در کشور افزایش دهیم. 

سلطانی فر با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران جزو 15 کشور دنیا در زمینه گردشگری است گفت: امیدوارم از منظر درآمد و جذب گردشگری نیز بتوانیم به جایگاه مناسب و مطلوبی دست یابیم. 

وی یادآور شد: در زمینه سخت افزاری همچون فراهم ساختن هتل ها، شبکه حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی و هم در زمینه نرم افزاری همچون آموزش نیروی انسانی و دفاتر مسافرتی شرایطی به وجود آید که روز به روز به تعداد گردشگران کشور افزوده شود. 

وی اظهارداشت: خوشبختانه هیاتی مرکب از بخش خصوصی که در این سفر به همراه برخی از وزرای اسپانیا به کشور آمده اند نشان دهنده عزم آنان برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ایران است. 

وی افزود: ما در زمینه احداث هتل های مناسب معتقدیم شرایط خوبی برای سرمایه گذاران به وجود آمده تا از این زمینه به بهترین نحو ممکن بهره مند شوند. 

سلطانی فر یادآور شد: همچنین ما به دنبال توسعه امکانات فرودگاهی در شهرهای مختلف به ویژه مقاصد فرهنگی، تاریخی و اماکن مذهبی هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: سیاست توسعه شبکه های حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی فرصت مغتنمی را برای ورود بخش خصوصی اسپانیا ایجاد کرده و خوشبختانه در دولت نیز تمامی وزارتخانه های مرتبط به توسعه بخش گردشگری با تاکید رییس جمهوری همکاری های لازم را در این زمینه دارند. 

وی با اشاره به اهداف ایران در سال 2025 میلادی گفت: هر چند که رسیدن کامل به این اهداف کمی دشوار است اما معتقدم با همکاری بخش های خصوصی و داخلی و رغبت سرمایه گذاران خارجی می توانیم به اهدافمان دست یابیم. 

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: بایستی حضورمان در نمایشگاه های گردشگری دو کشور ایران و اسپانیا روز به روز پررنگ تر شود و انتظار داریم اسپانیا هم در نمایشگاه گردشگری تهران امسال حضوری جدی تر داشته باشد. 

وی یادآور شد: ما معتقدیم هنوز جاذبه های مختلف ارزشمند گردشگری ایران برای مردم اسپانیا خوب شناخته نشده بنابراین آمادگی همکاری با بخش خصوصی اسپانیا و رسانه های این کشور در زمینه شناساندن جاذبه های ایران را داریم. 

وی در پایان اظهارداشت: سیاست های دولت در زمینه حمایت از سرمایه گذاران خارجی برای احداث هتل ها و مراکز گردشگری به گونه ای است تا آنان با هماهنگی گروه هتل سازان ایرانی بتوانند به راحتی در کوتاه ترین زمان ممکن مجوزهای لازم را اخذ و از بروکراسی های اداری کاسته شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1