اخبار پیشنهادی


شنبه 94/07/11 | ساعت: 10:17 | کد خبر: 5999 | بازدید: 451374 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: دولت یازدهم با انجام مذاکرات 1+5 فرصت مناسبی را برای زدودن چهره منفی ایران اسلامی و توسعه صنعت گردشگری به عنوان یک ظرفیت ملی فراهم کرده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، کامبیز مشتاق گوهری روز شنبه در آیین تجلیل از مدیران دستگاه های امدادی، عملیاتی و رسانه ای فعال در حوزه گردشگری که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گردشگری در موزه بزرگ زاهدان برگزار شد، افزود: کشور ایران ظرفیت های گردشگری بالقوه طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که تا پیش از این به دلیل مسایل مختلف مورد توجه مردم جهان قرار نگرفته بود.

وی اظهار داشت: امروزه گردشگری به معنی مهیا کردن زمینه های سفر برای مردم جهان با ایجاد مولفه هایی از جمله امنیت و تسهیلات رفاهی است.

وی افزود: کشورهای دارای صنعت گردشگری پر رونق در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و منزلت جهانی از جایگاه خوبی برخوردارند.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش دولت یازدهم پس از مذاکرات هسته ای زمینه استفاده از ظرفیت های گردشگری کشور و معرفی هرچه بیشتر ظرفیتها، توانمندیها و زیباییهای این کشور باثبات به دنیا ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان و نیز معرفی نشدن آن، این استان چهره ای امنیتی در کشور به خود گرفته که برای حل این مشکل باید تمام دستگاه ها به ویژه رسانه های ارتباط جمعی با همکاری هم سعی در معرفی هرچه بهتر استان داشته باشند.

دکتر مشتاق گوهری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با طبیعت خاص و فرهنگ عشایری و روستا نشینی بدیع در بسیاری از عرصه ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این استان به دلیل دوری از مرکز و نیز نبود زیرساخت های لازم نتوانسته است آنگونه که باید در ذهن مردم جایگاه خود را پیدا کند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی وظیفه دارد تا با معرفی استان و ایجاد زیر سازی های لازم چرخ گردشگری این استان را رونق دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: همکاری دستگاه های مختلف باید به گونه ای باشد تا چهره واقعی استان را به کشور شناسانده و چهره منفی از آن زدوده شود.

رسول راشکی افزود: هلال احمر در ایام مختلف از جمله عید نوروز با برنامه های متنوع از جمله استقرار پایگاه هایی در ورودی شهر ها و نیز ایجاد وسایل و امکانات رفاهی برای مسافران سعی در معرفی هرچه بهتر استان کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز امسال جمعیت هلال احمر استان 34 پست ثابت برای راهنمایی مسافران در استان مستقر کرد و این پست ها به حدود 164 هزار مسافر خدمات رسانی کردند.

وی تصریح کرد: در این ایام 60 پایگاه جاده ای ایجاد و روزانه 234 نفر امدادگر در این پایگاه ها خدمات رسانی می کردند.

آیین تجلیل از مدیران دستگاههای امدادی، عملیاتی، رسانه ای و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد.

در پایان این آیین از مدیران برخی سازمان ها و نیز افرادی که در توسعه امر گردشگری سیستان و بلوچستان فعالیت داشته اند از جمله فرمانده انتظامی، فرمانده مرزبانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدیر کل صدا و سیما، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و شماری دیگر از مسوولان استان سیستان و بلوچستان با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1