اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 94/07/29 | ساعت: 10:34 | کد خبر: 6013 | بازدید: 451449 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: منشور حقوق گردشگر در 15 محور بر اساس مبانی نظام و سیاست های دولت مبنی بر تکریم ارباب رجوع و اطلاع گردشگران از حقوق مربوط به خرید خدمات تهیه شده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در ایلام افزود: چارچوب منشور حقوق گردشگر بر مبنای کد اخلاق سازمان جهانی گردشگری و مستندهای قانونی و آیین نامه دولت است.

وی گفت: این منشور به تمامی آژانس ها و شرکت های خدمات مسافرتی ابلاغ شده است و باید در مقابل دید عموم مسافران و ارباب رجوع قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: برای تدوین این منشور با همکاری و همفکری تمامی فعالان صنعت گردشگری کشور اعم از دانشگاهیان، اصحاب رسانه و اعضای تشکل ها، دو سال زمان صرف شده است. 

* کارت اعتباری با ظرفیت پنج هزار دلار به گردشگران خارجی ارائه می شود 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کارت اعتباری با ظرفیت پنج هزار دلار و به نرخ روز به گردشگران خارجی ارائه می شود. 

رحمانی موحد افزود: این کارت توسط شعبه بانک ملی در فرودگاه امام ارائه می شود و در صورت کسر مبلغ به همان میزان قابل شارژ است. 

وی ادامه داد: در روزهای گذشته بانک سپه نیز کارت اعتباری برای گردشگران خارجی رونمایی کرده است که توزیع آن گسترده تر خواهد بود. 

* گنجاندن محتواهای گردشگری و خدماتی در سیم کارت گردشگری 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: محتواهای گردشگری و خدماتی به منظور اطلاع رسانی به گردشگران خارجی در سیم کارت های گردشگری گنجانده می شود. 

رحمانی موحد افزود: در این سیم کارت ها جاذبه های گردشگری، مسیرها و مراکز اقامتی گنجانده شده و گردشگران از پشتیبانی محتوایی این سیم کارت نیز بهره مند خواهند شد. 

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک این سیم کارت ها در شعبه های همراه اول با ارائه گذرنامه تحویل داده می شود، ادامه داد: در مراحل بعدی تلاش می شود این سیم کارت قبل از ورود به کشور به گردشگران تحویل داده شده و در زمان حضور در کشور فعال سازی شوند. 

* پنج برابر شدن تعداد گردشگران سیاست تکلیفی برنامه ششم توسعه است 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پنج برابر شدن تعداد گردشگران سیاست تکلیفی برنامه ششم توسعه در حوزه گردشگری است. 

رحمانی موحد افزود: یکسری برنامه های کیفی و محتوایی نیز از جمله در بحث قوانین و مقررات، تسهیل فعالیت بخش خصوص، کاهش زمان ارائه مجوزها و ایجاد حس اعتماد و حمایت واقعی در حرکت بخش خصوصی نیز در برنامه ششم توسعه مدنظر است. 

وی با بیان اینکه هشت موضوع به عنوان موضوع های خاص برنامه ششم است که یکی از این محورها گردشگری است، ادامه داد: گردشگری موتور محرکه اقتصاد و فرهنگ در کشور است و باید احکام و سیاست های متناسب با آن در برنامه ششم توسعه دیده شود. 

وی اظهار کرد: 10 سال در حوزه گردشگری در کشور هیچ گونه فعالیتی انجام نشد اما اکنون با وجود موانع و مشکلات بودجه ای، فضاهای خوب و افق های روشنی پیش روی صنعت گردشگری کشور قرار گرفته است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1