اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/08/12 | ساعت: 08:37 | کد خبر: 6021 | بازدید: 451350 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

مسعود سلطانی فر گفت: حساب‌های اقماری گردشگری یکی از خلاءهای مهم حوزه گردشگری است، در حالیکه برنامه‌ریزی‌ها در حوزه گردشگری باید مبتنی بر ارقام و آمار دقیق باشد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم اختتامیه کارگاه بین‌المللی آمار و حساب‌های اقماری گردشگری با تقدیر از مدرسان و مشاوران سازمان جهانی جهانگردی که با حضورشان در این کارگاه تخصصی یک قدم اساسی در مسیر توسعه گردشگری برداشتند و همچنین با قدردانی از دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی، اظهار کرد: از زمان اولین ملاقاتی که یک سال قبل در اسپانیا داشتیم و جلسات و مذاکراتی که در حاشیه جلسات شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی صورت گرفت، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی حمایت و پشتیبانی خود را از برنامه‌هایی که برای توسعه بخش گردشگری ایران بوده است، ابراز داشتند. یکی از مهمترین اقدامات حمایتی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، اهتمام ویژه ای است که برای برگزاری این کارگاه تخصصی داشتند.

او ادامه داد: ما امروز شرایط ویژه‌ای داریم، پس از سال‌ها تحریم‌های ناعادلانه و غیرقانونی که علیه کشورمان اعمال شد، با گذراندن یک دوره مذاکرات طولانی، سخت و پیچیده موفق شدیم حقانیت خود را در حفظ حقوق هسته‌ای به اثبات برسانیم و در عین حال مقدمات لغو تحریم‌ها فراهم شد، برجام بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در حال طی کردن مراحل اجرایی است، طرفین تاکنون به تمامی تعهداتی که داشته اند پایبند بوده اند و ما امیدواریم این شرایط استمرار داشته باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس یادآور شد: باید آماده پذیرایی از صدها هزار گردشگر باشیم، سونامی گردشگران در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌های مطرح دنیا به آن اشاره کرده‌ام در حال وقوع است و تمایل گردشگران خارجی برای حضور در ایران و استفاده از جاذبه‌های گردشگری کشورمان و رزرو هتل‌ها برای سال‌های آینده، مؤید این مطلب است.

وی گفت: متاسفانه شرایط ناامنی که در کشورهای منطقه از جمله عراق، لیبی، سوریه و مصر به وجود آمده و محدودیت‌هایی را برای گردشگران فرهنگی و تاریخی فراهم کرده، تبدیل به یک فرصت برای ما شده است، هرچند ما برای برقراری ثبات، صلح و آرامش در این کشورها تلاش می‌کنیم.

معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان «تادایوکی هارا»، مدرس سازمان جهانی جهانگردی در رابطه با چهره متفاوتی که از ایران دیده است، اظهار کرد: احساس ایشان درست است، گردشگران خارجی زمانی که به ایران می‌آیند بعد از چند روز حضور در کشور ما، تصویری که تعدادی از رسانه‌های صهیونیستی و امپریالیستی از ایران ایجاد کرده‌اند، در نظرشان تبدیل به یک تصویر مناسب از زیبایی‌ها، مهمان‌نوازی و فرهنگ و تاریخ ایران می‌شود.

سلطانی‌فر یادآور شد: توسعه گردشگری علاوه‌بر این که در بخش‌های اقتصادی برای کشورها و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران دستاوردهایی را به همراه دارد، در توسعه فرهنگی هم دارای ارزش و اهمیت ویژه‌ای است و واقعیت‌های داخل ایران را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: ایران با وجود این جاذبه‌ها، بر اساس ارزیابی سازمان‌های بین‌المللی، جزء کشورهای برتر دنیاست، اما به دلیل محدودیت‌ها و معضلاتی که وجود داشته رتبه کشور ما از نظر ورود گردشگر خارجی حدود 46 است و از نظر درآمد گردشگری رتبه 35 و یا 36 را در دنیا داریم، باید تلاش کنیم رتبه کشورمان را در این بخش‌ها بهبود ببخشیم.

معاون رییس جمهور با بیان این که داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق لازمه توسعه بخش گردشگری است، افزود: رویکرد ما این است که اصول و مبانی برنامه‌ها را تا سال 2025 میلادی مشخص کنیم و این برنامه‌ریزی‌ها باید مبتنی بر ارقام و آمار دقیق باشد، این یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که با استفاده از ابزارهای مختلف، اطلاعات و آمار دقیق بدست بیاوریم و مبنای برنامه‌ریزی‌ها و جهت‌گیری‌ها قرار دهیم.

سلطانی‌فر افزود: حساب‌های اقماری گردشگری یکی از خلاءهای مهم در حوزه گردشگری است، ما می خواهیم با دنیا و سازمان هایی که در این‌باره فعال هستند، از جمله سازمان جهانی جهانگردی، شورای جهانی سفر و مجمع جهانی اقتصاد در ارتباط باشیم، بنابراین نیاز داریم با توجه به برنامه‌هایی که این سازمان‌ها دارند، به حد کافی از ظرفیت‌های این مجموعه‌ها بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به قول مساعد دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی برای حمایت و کمک به توسعه گردشگری ایران یادآور شد: دکتر طالب ریفاعی توصیه‌هایی را در زمینه تسهیل صدور ویزا داشتند که این موضوع به طور جدی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت و موفق شدیم تسهیلات خوبی را در زمینه صدور ویزا فراهم کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که تسهیلات صدور ویزا بیش از پیش گسترش خواهد یافت، ادامه داد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تکمیلی با همکاری و حمایت سازمان جهانی گردشگری و به منظور تسلط بیشتر کارشناسان این حوزه از دیگر برنامه هایی است که به طور جدی دنبال خواهد شد.

کارگاه تخصصی بین المللی آمار و حساب‌های اقماری گردشگری طی سه روز توسط مشاوران و اساتید سازمان جهانی جهانگردی با حضور تعدادی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز آماز و بانک مرکزی برگزار شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1