اخبار پیشنهادی


جمعه 94/08/22 | ساعت: 06:09 | کد خبر: 6030 | بازدید: 451795 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نگاه غیر تخصصی، صنعت گردشگری ایران را دچار چالش کرده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مرتضی رحمانی موحد روز جمعه در حاشیه سفر به منطقه سیستان اظهار داشت: ظرفیت های گردشگری زیادی در سطح کشور و به عنوان نمونه شهرسوخته در سیستان و بلوچستان وجود دارد که نیازمند معرفی و تبلیغ است.

وی افزود: وجود مثلث ساحل، کویر و کوهستان در سیستان و بلوچستان با پوشش میراث جهانی پنج هزار ساله شهرسوخته، این استان را به جاذبه ای تاثیرگذار در کشور و عرصه بین المللی تبدیل کرده که استفاده بهینه از آن نیازمند برنامه ریزی بیشتر است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با متعادل کردن توجه به همه مناطق، ظرفیت های گردشگری ملی و بین المللی یکی خواهد شد و در این مسیر سیستان با جایگاه تاریخی و تمدنی که دارد با امیدواری به ماندگاری مردم منطقه آرام آرام به عنوان کانون بین المللی گردشگری تبدیل می شود.

وی افزود: در برنامه ششم ،احکام توسعه پایدار نگاهی مدنظر است که پایداری، تاثیرگذاری و متوازن بودن توسعه گردشگری را به دنبال داشته باشد.

رحمانی موحد تصریح کرد: گردشگری کشور در نقطه ای است که رهبر معظم انقلاب در سیاست های ابلاغی پنج ساله برنامه ششم، پنج برابری شدن گردشگران خارجی را به عنوان یکی از برنامه های مهم مد نظر قرار داده اند.

وی تاکید کرد: دولت در نگاه برنامه ششم ، هشت موضوع خاص را پیش بینی کرده که یکی از این موضوعات گردشگری است که همه اعضای دولت، ائمه جمعه، مسئولان در شهرستان ها و استان ها به دنبال توسعه این بخش هستند.

وی با اشاره به رویکرد سازمان در خصوص ایجاد شرایط راه اندازی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و لغو این موضوع پس از چند ماه تصریح کرد: ساختار اداری بر سبک بالی و چالاکی دولت است، دولت باید سیاستگذار و ناظر باشد و صحنه عمل به بخش خصوصی واگذار شود، در شرایط فعلی نیاز به تشکیلات بزرگ نداریم بلکه نیازمند آدم های موثر و اثرگذار هستیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان و مدیران آن حامی گردشگری هستند تاکید کرد: مشکلات و کاستی ها در خصوص جذب گردشگری در استان باید به سرعت ترمیم شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به عنوان یک ایرانی از حضور در شهرسوخته احساس غرور می کنم.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هیات همراه روز گذشته با حضور در منطقه سیستان از شهرسوخته، چاه نیمه، ارگ محمدحسین خان نارویی و روستای تاریخی قلعه نو دیدن کرد.

وی در ابتدایی حضور خود با شرکت در نشست شورای اداری زابل از پیش نویس سند توسعه گردشگری ناحیه تمدنی سیستان رونمایی کرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1