اخبار پیشنهادی
- منبت ملایر بازار جهانی را از دست رقبا خارج کند
- در توسعه گردشگری، از ارزشهای اعتقادیمان کوتاه نمیآییم
- عارف: از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود
- موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی
- نیامدهام که دوباره چرخ را اختراع کنم
- بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری خارج شد
- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد
- آمار گردشگران خارجی در ۳ ماه اول ۹۶
- رزرو هتلهای دنیا با پرداخت از شبکه شتاب با «پین تا پین»
- بررسی اولویت ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۹
- خلاء قانونی در برخورد با مجرمان میراث فرهنگی وجود ندارد
- محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد
- مونسان انتخاب اصلح برای ریاست میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است
- برای کمک به گردشگری از تعامل با وزرا بهره می گیرم
- انتقال پیام دینی و فرهنگی با هنر طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی
- تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
- ناگفتههای معاون سابق رئیسجمهور از یک سازمان پر رفتو آمد
- رییس سازمان میراث فرهنگی: ماموریتم احیای گردشگری برای توسعه ملی است
- مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد
- کشف آثار جدید در تپه " چیغاب"دهلران
- افزایش 7 خودوری جدید به تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت
- میراث فرهنگی دچار بحران متخصص مرمت است
- افتتاح رسمی «تبریز ۲۰۱۸» در ۱۰ دی
- مالک خانه ثابت پاسال برای حفظ بنا تعهد کتبی داده است
- توضیحات «احمدیپور» درباره تکالیف اولویتدار سال ۹۶
- تکمیل طرح جامع گردشگری در ۶ ماه اول سال
- افزایش ستاره هتل ها به استفاده آنها از صنایع دستی در تجهیزات بستگی دارد
- «ربنا» ی شجریان ثبت میراث ملی شد
- با همت معاون رییس جمهوری «ربنا» ثبت ملی شد
مقالات تخصصی
مقالات تخصصی
- گردشگری نقطه مهمی در معرفی جمهوری اسلامی است
- ایران امروز به عنوان یکی از قطبهای نوظهور گردشگری جهان مطرح است
- اهدای 16 قلم اموال منقول تاریخی به موزه باستانشناسی ابهر
- چاپ پارچه و چاپهاى سنتى و دستى
- شوش، مهد سفالگری
- پیشینه سفالگری در ایران
- پیشینه سفالگری
- تعریف سفالگری+تصاویر
- نمدمالی + تصاویر
- معرفی برخی رشته های صنایع دستی
یکشنبه 94/09/29 |
ساعت: 02:43 |
کد خبر: 6054 |
بازدید: 451675 |
سرویس: گردشگری | ©
طبق اظهارات معاون گردشگری کشور، گردشگری ایران جز در دورهی پیش از انقلاب اسلامی، برند گردشگری نداشته است.
به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،حالا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پس از سه دهه سرانجام تصمیم گرفته با برگزاری کنفرانسی که تعدادی از اساتید دانشگاههای خارجی نیز حضور دارند، ضوابط و چارچوبهایی را برای طراحی برند گردشگری تدوین کند. کنفرانسی که معاون گردشگری وعدهی خروج برند و یا محصول مشخصی را از آن نداده است.
مرتضی رحمانیموحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی که به بهانهی برگزاری کنفرانس بینالمللی برند گردشگری امروز (یکشنبه 29 آذرماه) برگزار شد، گفت: اگرچه تاکنون چندین همایش برای برند گردشگری برگزار شده، اما تا به حال در جمهوری اسلامی ایران چیزی با عنوان برند گردشگری تصویب نشده است که مورد وفاق قرار گرفته باشد. قبل از انقلاب، گردشگری برند داشت که باید آن را به فضای جدید منتقل کنیم. حالا میخواهیم یکبار برای همیشه به این مطالبه ملی پاسخ بدهیم.
وی با بیان اینکه از دو سال پیش برند گردشگری یک مطالبه جدی از سوی متولیان امر بوده است، یادآور شد: برخی در سالهای قبل زحماتی را برای برند کشیده بودند که سازمان در جلسات مشورتی با این اشخاص و اهالی صنعت و تشکلها همفکریهایی داشت. نیازمند بودیم برند گردشگری را در ساختار و سطحی قابل قبول و منسجم با استفاده از تجربیات گذشته در دولت تدبیر و امید به جمعبندی و اجماع نظر برسانیم، بنابراین از امکانات و ظرفیتهای مجریان این حرفه که سالها برای برگزاری همایشهای برند گردشگری به کار برده بودند، استفاده کردیم و جمعبندی، برگزاری کنفرانسی بینالمللی در 13 و 14 دی ماه در شهر اصفهان شد که در تقویم سازمان جهانی جهانگردی ثبت شده و یونسکو نیز از آن اعلام حمایت کرده است.
معاون گردشگری بیان کرد: ما امیدواریم برندی برای سند گردشگری طراحی کنیم تا همه آن را بپذیرند و مصوب دولت باشد. پس از تدوین ضوابط، چارچوبها و شیوههای تعیین نماد و برند، فراخوان عمومی منتشر خواهد شد و طراحی برند ملی گردشگری به مسابقه گذاشته میشود.
او تاکید کرد: از این کنفرانس برندی درنمیآید، اما در این مملکت لازم است یکبار منطقی دور هم بنشینیم و به اجماعی برسیم که همه کشور پشت آن تصمیم قرار گیرند.
رحمانیموحد سپس در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اختراع دوباره چرخ با برگزاری این کنفرانس، گفت: اگر خبر دارید تعریف مورد اجماعی درباره برند در این مملکت وجود داشته است، بگویید. این اختراعِ دوباره چرخ نیست، ما برداشتها و فایدههای خود را از آن کنفرانس خواهیم داشت.
او در عین حال یادآور شد: هنوز به مرحله شور درباره ایجاد برند نرسیدهایم، این کنفرانس در چنین سطحی نیست. ما قرار است شاخصها را استخراج کنیم و ظرفیتی که قرار است نماد ملی براساس آن طراحی شود را بدست آوریم. این کار راحتی نیست. خیلی سخت است بخواهید در ایران یک موضوع را به برند تبدیل کنید که مورد وفاق همه باشد و کسی به آن ایرادی وارد نکند.
معاون گردشگری همچنین با تاکید بر استفاده از نظر کارشناسان برای تعیین ضوابط برندسازی اظهار کرد: اگر معتقدید در فعالیت فعلی گردشگری بدون تکیه بر نظر کارشناسان و اصحاب کار میتوان برند گردشگری را طراحی کرد تفکر درستی نیست. به این راحتیها نمیتوان به چنین نقطهای رسید. برای همین این کنفرانس قرار است سکوی پرتابی برای تعیین برند ملی گردشگری باشد، اگر این اتفاق رخ دهد موقعیت بزرگی حاصل شده است.
وی همچنین درباره شورای راهبری سیاست گذاری و اعضای کمیته علمی این کنفرانس که اکثرا اشخاصی بی ارتباط با موضوع گردشگری هستند و یا در این سازمان مدیریتی دولتی دارند، در عین دفاع از شخصیتهای انتخاب شده، گفت: اگر صاحب نظری را سراغ دارید به دبیرخانه معرفی کنید تا به کارگاههای آموزشی معرفی شود.
رحمانیموحد تاکید کرد: این آخرین کنفرانس برای طراحی برند خواهد بود، هیچکدام از همایشهای برگزار شده به این شکل نبوده و این اولین و آخرین آنها است که نظر همه اشخاص ذیصلاح کسب و دستورالعملی برای طراحی برند گردشگری ایران تهیه خواهد شد.
اظهارات معاون گردشگری درباره برگزاری اولین و آخرین کنفرانس بینالمللی برند گردشگری و اجماع نظر در این موضوع یکبار برای همیشه، درحالی مطرح شد که در تمام تبلیغات و توضیحات مربوط به این کنفرانس از واژه «اولین» استفاده شده که احتمال ادامه چنین کنفرانسی را در آینده تقویت میکند.
اهداف کنفرانس بینالمللی برند گردشگری که از آن با عنوان اولین یاد شده، شامل تبیین شاخصها و راهکارهای طراحی نماد برند ملی، تبیین مبانی نظری این برند، تبیین شاخصهای ارزیابی و انتخاب برندهای مطرح فعال، تبیین مبانی و استانداردهای برند گردشگری و ارائه تجربیات موفق بینالمللی در این زمینه است.
دبیر علمی این کنفرانس پروفسور جعفری است که اساتیدی از دانشگاههای چین آمریکا، پرتغال، بلژیک، دانمارک در آن سخنرانی خواهند کرد.
مرتضی رحمانیموحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی که به بهانهی برگزاری کنفرانس بینالمللی برند گردشگری امروز (یکشنبه 29 آذرماه) برگزار شد، گفت: اگرچه تاکنون چندین همایش برای برند گردشگری برگزار شده، اما تا به حال در جمهوری اسلامی ایران چیزی با عنوان برند گردشگری تصویب نشده است که مورد وفاق قرار گرفته باشد. قبل از انقلاب، گردشگری برند داشت که باید آن را به فضای جدید منتقل کنیم. حالا میخواهیم یکبار برای همیشه به این مطالبه ملی پاسخ بدهیم.
وی با بیان اینکه از دو سال پیش برند گردشگری یک مطالبه جدی از سوی متولیان امر بوده است، یادآور شد: برخی در سالهای قبل زحماتی را برای برند کشیده بودند که سازمان در جلسات مشورتی با این اشخاص و اهالی صنعت و تشکلها همفکریهایی داشت. نیازمند بودیم برند گردشگری را در ساختار و سطحی قابل قبول و منسجم با استفاده از تجربیات گذشته در دولت تدبیر و امید به جمعبندی و اجماع نظر برسانیم، بنابراین از امکانات و ظرفیتهای مجریان این حرفه که سالها برای برگزاری همایشهای برند گردشگری به کار برده بودند، استفاده کردیم و جمعبندی، برگزاری کنفرانسی بینالمللی در 13 و 14 دی ماه در شهر اصفهان شد که در تقویم سازمان جهانی جهانگردی ثبت شده و یونسکو نیز از آن اعلام حمایت کرده است.
معاون گردشگری بیان کرد: ما امیدواریم برندی برای سند گردشگری طراحی کنیم تا همه آن را بپذیرند و مصوب دولت باشد. پس از تدوین ضوابط، چارچوبها و شیوههای تعیین نماد و برند، فراخوان عمومی منتشر خواهد شد و طراحی برند ملی گردشگری به مسابقه گذاشته میشود.
او تاکید کرد: از این کنفرانس برندی درنمیآید، اما در این مملکت لازم است یکبار منطقی دور هم بنشینیم و به اجماعی برسیم که همه کشور پشت آن تصمیم قرار گیرند.
رحمانیموحد سپس در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اختراع دوباره چرخ با برگزاری این کنفرانس، گفت: اگر خبر دارید تعریف مورد اجماعی درباره برند در این مملکت وجود داشته است، بگویید. این اختراعِ دوباره چرخ نیست، ما برداشتها و فایدههای خود را از آن کنفرانس خواهیم داشت.
او در عین حال یادآور شد: هنوز به مرحله شور درباره ایجاد برند نرسیدهایم، این کنفرانس در چنین سطحی نیست. ما قرار است شاخصها را استخراج کنیم و ظرفیتی که قرار است نماد ملی براساس آن طراحی شود را بدست آوریم. این کار راحتی نیست. خیلی سخت است بخواهید در ایران یک موضوع را به برند تبدیل کنید که مورد وفاق همه باشد و کسی به آن ایرادی وارد نکند.
معاون گردشگری همچنین با تاکید بر استفاده از نظر کارشناسان برای تعیین ضوابط برندسازی اظهار کرد: اگر معتقدید در فعالیت فعلی گردشگری بدون تکیه بر نظر کارشناسان و اصحاب کار میتوان برند گردشگری را طراحی کرد تفکر درستی نیست. به این راحتیها نمیتوان به چنین نقطهای رسید. برای همین این کنفرانس قرار است سکوی پرتابی برای تعیین برند ملی گردشگری باشد، اگر این اتفاق رخ دهد موقعیت بزرگی حاصل شده است.
وی همچنین درباره شورای راهبری سیاست گذاری و اعضای کمیته علمی این کنفرانس که اکثرا اشخاصی بی ارتباط با موضوع گردشگری هستند و یا در این سازمان مدیریتی دولتی دارند، در عین دفاع از شخصیتهای انتخاب شده، گفت: اگر صاحب نظری را سراغ دارید به دبیرخانه معرفی کنید تا به کارگاههای آموزشی معرفی شود.
رحمانیموحد تاکید کرد: این آخرین کنفرانس برای طراحی برند خواهد بود، هیچکدام از همایشهای برگزار شده به این شکل نبوده و این اولین و آخرین آنها است که نظر همه اشخاص ذیصلاح کسب و دستورالعملی برای طراحی برند گردشگری ایران تهیه خواهد شد.
اظهارات معاون گردشگری درباره برگزاری اولین و آخرین کنفرانس بینالمللی برند گردشگری و اجماع نظر در این موضوع یکبار برای همیشه، درحالی مطرح شد که در تمام تبلیغات و توضیحات مربوط به این کنفرانس از واژه «اولین» استفاده شده که احتمال ادامه چنین کنفرانسی را در آینده تقویت میکند.
اهداف کنفرانس بینالمللی برند گردشگری که از آن با عنوان اولین یاد شده، شامل تبیین شاخصها و راهکارهای طراحی نماد برند ملی، تبیین مبانی نظری این برند، تبیین شاخصهای ارزیابی و انتخاب برندهای مطرح فعال، تبیین مبانی و استانداردهای برند گردشگری و ارائه تجربیات موفق بینالمللی در این زمینه است.
دبیر علمی این کنفرانس پروفسور جعفری است که اساتیدی از دانشگاههای چین آمریکا، پرتغال، بلژیک، دانمارک در آن سخنرانی خواهند کرد.
----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی: گروه تکاپو