اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 94/10/02 | ساعت: 07:37 | کد خبر: 6060 | بازدید: 451435 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در واکنش به مصوبه کنگره آمریکا علیه گردشگری ایران گفت: متاسفانه این مصوبه به صنایع‌دستی لطمه می‌زند. اگر تعداد گردشگران در کشور ما کم شود، صنایع دستی که در این چند سال شاهد رشد فروش در بین گردشگران بوده، دچار کندی می شود. ما معتقدیم آمریکا از رشد گردشگری ایران وحشت دارد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،بهمن نامورمطلق بیان کرد: قاطبه‌ی هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی، این مصوبه‌ی آمریکا را محکوم می‌کنند و معتقدند این مصوبه نشان دهنده‌ی نیات باطنی آمریکاست که علی رغم شعارهای صلح‌طلبانه، از رشد و توسعه ایران هراس دارد.

او ادامه داد: ما معتقدیم آمریکا از رشد گردشگری ایران وحشت دارد و متوجه شده‌ که این حوزه به یک عنصر فعال اقتصادی - تجاری و فرهنگی تبدیل شده است، به همین دلیل می‌خواهند این زمینه توسعه را مورد حمله قرار دهند. هنرمندان صنایع دستی ضمن مخالفت با کلیّت این اقدامات حتما به شورای جهانی صنایع دستی شکایت خودشان را اعلام می‌کنند و نسبت به این برخورد کینه‌ورزانه و ناعادلانه آمریکا که هر آن به شکل تازه‌ای خود نمایی می‌کند، واکنش نشان می‌دهد. همچنین ما در آینده به خاطر چنین برخوردی نسبت به کالاهای آمریکایی واکنش جدی‌تری خواهیم داشت.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: متاسفیم که حتی آمریکا منافع ملی خودش را در نظر نمی‌گیرد و منافع ملی رژیم صهیونیستی را در نظر دارد. به طور حتم در این بیانیه‌ی ضد ایرانی‌، آمریکا هم متضرر خواهد شد و تصویرش روز به روز منفورتر می‌شود. امیدواریم دولت‌مردان آمریکایی برای منافع خودشان هم که شده عاقلانه‌تر فکر کنند و تصویر خودشان را تا این حد تخریب نکنند و با لغو این محدودیت‌ها بتوانند تصویر فعلی‌شان را تا حدودی اصلاح کنند.

نامورمطلق گفت: ما باید در مقابل این تحریم، محدودیت‌هایی اجرا کنیم. تاجران آمریکایی مایل هستند بعد از تحریم وارد ایران شوند و بازار به دست بیاورند، به نظرم هنرمندان ما نسبت به این مساله واکنش نشان می‌دهند و نه تنها در حوزه کالاهای مرتبط با صنایع‌دستی، بلکه به طور کلی استفاده از کالاهای آمریکایی را در همه‌ی ابعاد زندگی محدود می‌کنند تا آمریکایی‌ها نیز بدانند در این برخورد ناعادلانه، آنها هم متضرر خواهند شد. معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی نامه‌ای آماده کرده تا به شورای جهانی صنایع دستی بفرستد و به این شکل شکایت خود را از مغایرت این محدودیت آمریکا با روح تجارت آزاد در حوزه صنایع دستی اعلام می‌کند.

 مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که در بندی از آن، شهروندان 38 کشور عضو توافق لغو روادید با آمریکا که از ماه مارس سال 2011 به یکی از کشورهای ایران، سودان، سوریه و یا عراق سفر کرده باشند، باید هنگام سفر به آمریکا ویزا بگیرند. علاوه‌بر این شهروندانی که تابعیت دوگانه این چهار کشور را دارند نیز برای سفر به آمریکا باید ویزا دریافت کنند. این طرح در مجلس سنا با 66 رأی موافق تصویب شد و رییس جمهور آمریکا نیز آن را امضا کرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1