اخبار پیشنهادی


شنبه 94/10/12 | ساعت: 09:29 | کد خبر: 6068 | بازدید: 451233 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

پژوهشگر پیشکوست و هوادار محیط زیست گفت: مرحوم اینانلو سرزمین ایران و اقوام مختلفش را دوست داشت و جاذبه های گردشگری زیادی را به مردم معرفی کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر،بیژن فرهنگ دره‌شوری یکی از دوستان مرحوم اینانلو که در سفرهای زیادی او را همراهی می‌کرد، با اظهار تسلیت بابت از دست رفتن دوست قدیمی خود به خبرنگار مهر گفت: مرحوم اینانلو آنطور که دوست داشت زندگی کرد. او به سرزمین ایران و اقوام مختلف قشقایی و بلوچ علاقه داشت و احترام می‌گذاشت او حتی در کنار این افراد زندگی کرد و آنقدر به کوه‌های ایران و محیط زیست علاقه داشت که عکس و فیلم می‌گرفت که کارهایش ماندگار شده است. او به معنای واقعی زندگی کرد. عکس گرفت و تماشا کرد و در طبیعت خوابید. او عاشق زندگی در طبیعت بود.

وی گفت: من برای مرگ او متاسفم ولی میدانم که هیچ وقت دلش نمی‌خواست که بیفتد و بمیرد او دلش می‌خواست که تمیز بمیرد. من دوست خوبم را از دست داده‌ام او رفیق خوبی بود ولی هیچ وقت دلم نمی خواست که بیفتد. او به آرزویش رسید و من از اینکه او تمیز، سرپا و پر افتخار درگذشت خوشحالم.

دره شوری تصریح کرد: او بدون توجه به حواشی کار می‌کرد و با حداقل امکانات مستندهای خوبی ساخت. او یکی از افرادی بود که جاذبه‌های گردشگری زیادی را به مردم معرفی کرد کاری که وزارتخانه هایمان با بودجه‌های زیاد نکردند. من خوشحالم که او خوب زندگی کرد و در زندگی شخصی و کاریش موفق بود.

او جزو اولین افرادی بود که از سال ۱۳۵۰ وقتی هنوز سازمان محیط زیست راه نیفتاده بود، از جاذبه‌های گردشگری عکس می‌گرفت و به مردم نشان داد که محیط زیست و گردشگری ایران یعنی چه. آن زمان کشورهای همسایه مانند ترکیه هنوز نمی دانستند گردشگری و محیط زیست چیست. او طبیعتگردی را زمانی آغاز کرد که این کشورها هنوز آن را درک نکرده بودند.

محمدعلی اینانلو امروز صبح در بیمارستان آتیه به دلیل عارضه مغزی درگذشت. مراسم تشییع او ساعت ۹ صبح روز دوشنبه از جلوی در سازمان صدا و سیما به سمت بهشت زهرا برگزار می شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1