اخبار پیشنهادی


شنبه 94/10/26 | ساعت: 09:07 | کد خبر: 6080 | بازدید: 451455 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

«مرتضی رحمانی موحد» معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مذاکرات ایران و روسیه در این حوزه گفت که دو کشور برای توسعه ساختاری همکاری های گردشگری از جمله جذب گردشگر مصمم هستند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که برای دیدار کاری به روسیه سفر کرده است، امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مذاکرات انجام گرفته با مقام ها و طرف های روسی با توجه به موضوع برجام، اهمیت فراوان دارد و امیدواریم در دوره پساتحریم بتوانیم همکاری ها با روسیه را در تمام عرصه ها گسترش دهیم.

وی افزود: حوزه گردشگری با توجه به اهمیت آن در ساختار اقتصاد غیرنفتی جزو اولویت های سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و مصمم هستیم در اجرا و تحقق این امر همکاری های گردشگری با کشورهای مختلف را توسعه دهیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: در این عرصه توسعه همکاری های گردشگری با روسیه اهمیت خاصی دارد و اطمینان داریم با مدیریت مناسب می توانیم در سال های آینده شمار گردشگران روس که به ایران سفر می کنند، چند برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به دیدار خود با «اولگ سافونوف» رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه نیز گفت: در این دیدار مسایل مربوط به همکاری های گردشگری ایران و روسیه و راهکارهای توسعه آن بررسی و همچنین پیشنهادهای هر دو طرف مطرح شد.

رحمانی موحد این مذاکرات را سودمند خواند و افزود: دو طرف اطمینان یافتیم که برای توسعه همکاری ها در عرصه گردشگری مصمم هستیم. موضوع هایی مانند تسهیلات صدور روادید برای سفر گردشگران به ایران و روسیه، امکان لغو ویزا برای گروه های گردشگری، حمل و نقل و برقراری پروازهای منظم به مقصد ایران و روسیه مطرح و بررسی شد و دو طرف دیدگاه های خود را اعلام کردند.

وی گفت: به طرف روس اعلام کردیم که شمار کنونی پروازهای منظم برای همکاری های بلندمدت کافی نیست و فکر می کنیم با توافق برجام بتوانیم ظرفیت های خود را توسعه دهیم. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی سپس به دعوت از رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه برای شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که ماه آینده برگزار می شود، اشاره کرد و افزود: سافونوف این دعوت را پذیرفت و ابراز اطمینان کردکه در مذاکرات تهران، توسعه همکاری های گردشگری دو کشور پیگیری شود.

وی افزود: ما نیز اعلام کردیم که نمایندگان ایران در نمایشگاه هایی که ماه فوریه سال جاری میلادی در شهرهای یکاترینبورگ، قازان و سن پترزبورگ در عرصه گردشگری برگزار می شود، شرکت می کنند.

رحمانی موحد در ادامه به زمینه مساعد توسعه همکاری های گردشگری ایران و روسیه اشاره کردو گفت: در شرایط کنونی که سفر گردشگران روسی به مصر و ترکیه بنا به دستور مسکو و به دلایل امنیتی متوقف شده است و روسیه در جست وجوی مقاصد جدید گردشگری است، ایران می تواند با توجه به توانمندی های بسیار بالا ازجمله اقلیم چهار فصل و امکانات برای ورزش های دریایی و زمستانی و دیگر مزیت ها پذیرای بخش قابل توجهی از گردشگران روسی باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین به وجود جمعیت بزرگ 25 میلیون مسلمانان در روسیه به عنوان عامل مهم دیگر در توسعه همکاری ها اشاره کرد و افزود که این عامل در کنار عوامل دیگر همچون نزدیکی جغرافیایی و اشتراکات نسبی فرهنگی و اخلاقی مردم دو کشور می تواند روابط گردشگری را توسعه دهد.

وی گفت: روابط ایران و روسیه در سطح عالی قرار دارد و اطمینان داریم که با تلاش و برنامه ریزی می توانیم در این شرایط حداکثر نتیجه را بگیریم.

رحمانی موحد همچنین به برگزاری نشست مدیران و نمایندگان شرکت های تورگردان روسی در مسکو اشاره و اظهار کرد: نشست در فضای خوب و کاربردی برگزار و پیشنهادهای مختلفی برای توسعه همکاری های گردشگری و حل مشکلات مطرح شد.

وی گفت: دورنمای روشنی برای توسعه همکاری های گردشگری دو کشور وجود دارد و با برنامه ریزی و افزایش امکانات برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران برای روسیه و از میان برداشتن موانع سفر می توانیم به اهدافی که تعیین کرده ایم دست یابیم. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ایران جزو 10 کشور دارای بیشترین جاذبه های گردشگری است و با توجه خاصی که دولت به این بخش دارد و سرمایه گذاری هایی که در زیرساخت ها صورت گرفته است، در این عرصه موفق می شویم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1