اخبار پیشنهادی


شنبه 95/03/08 | ساعت: 05:02 | کد خبر: 6172 | بازدید: 451213 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: ساماندهی و تسهیل گردشگری با عراق که در نخستین نشست بخش های خصوصی دو کشور مطرح می شود از اولویت های ما است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مرتضی رحمانی موحد روز شنبه در نخستین نشست مشترک بخش خصوصی گردشگری ایران و عراق در هتل لاله تهران اظهار کرد: پیام این نشست و حضور مشترک بخش خصوصی گردشگری دو کشور، نشان از همت و عزمی است که می گوید برای ادامه این راه مهم، مصمم هستیم.

وی افزود: ساماندهی و تکریم گردشگران و زوار عراقی برای ما مهم است؛ عراق همسایه ارزشمند ما است و مردم عراق، یک ملت بزرگ، با تاریخ و فرهنگ و دین مشترک با ما هستند لذا از نظر ما یک همکاری راهبردی بین ما وجود دارد که گردشگری بخش مهمی از این همکاری راهبردی است.

رحمانی موحد تاکید کرد: برای دستگاه های حاکمیتی جمهوری اسلامی، ورود به مبحث گردشگری بسیار با دقت و نظارت انجام می شود و تبادل نظر و گفت و گوی بخش های خصوصی فعال در این زمینه برای رسیدن به شرایط مطلوب، ارزشمند است و می تواند به تسهیل و آسان کردن این جریان بیانجامد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خطاب به جمع حاضر در نشست خاطرنشان کرد: شما منتخبی از دهها شرکتی هستید که علاقه مند به توسعه فعالیت در ایران هستند و در آینده حلقه این همکاری را با دیگر شرکت های فعال عراقی گسترش خواهیم داد.

وی یادآورشد: در این زمینه دستگاه های وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، سازمان حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نگاه سازنده و همکاری خوبی با ما داشتند و مردم دو کشور به نتایج و دستاوردهای این نشست چشم دوخته اند.

** دروازه مرزی جدیدی بین ایران و عراق ایجاد نمی شود

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در این نشست نیز گفت: ایران و عراق مشترکات زیادی دارند که نقطه اتصال آنها پیوند معنوی و اعتقادی به عتبات عالیات و اماکن زیارتی در این دو کشور است.

مجید آقابابایی افزود: گسترش گردشگری بین ایران و عراق به امنیت دو کشور کمک می کند و در این بین شیعیان و اهل تسنن برای ما یکسان هستند و برخلاف تبلیغات دشمن تبعیض در عملکرد مسئولین جمهوری اسلامی ایران نیست.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد از بین 7 مرز مشترک تنها مرز خسروی به دلیل ورود تکفیری ها به استان دیاله غیر فعال است که امیدواریم در آینده بحران آن منطقه رفع شود و دولت ایران به دنبال بازگشایی هیچ دروازه مرز جدیدی بین ایران و عراق به خصوص در سومار که مدتی مطرح می شود نیست.

**‌در خواست وزارت راه برای تردد اتوبوس های ایرانی در شهرهای زیارتی عراق 

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم در این نشست گفت: اتوبوس های عراقی هم اکنون بدون هیچ مانعی می توانند زائران این کشور را به اماکن زیارتی برسانند و از دولت عراق انتظار داریم که ترتیبی اتخاذ کنند که گردشگران ایران هم بتوانند با اتوبوس خود به کربلا و نجف سفر کنند.

محمد جواد عطرچیان افزود: ایران با کشورهای همسایه 23 دروازه مرز جاده ای و زمینی فعال دارد و از این میان بیشترین مرز مشترک با عراق است. در گذشته فقط مرز خسروی بین ما فعال بود اما اینک 7 دروازه مرزی در شلمچه ، چزابه، مهران، خسروی، باشماق و.. داریم.

وی خاطرنشان کرد سالانه 15 میلیون تردد در مرز دو کشور برای هفت و نیم میلیون مسافر صورت می گیرد که از تعداد سه و نیم میلیون نفر مسافر در سال 1394 دو میلیون 200 هزار نفر ایرانی و مابقی عراقی هستند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1