اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/03/25 | ساعت: 11:52 | کد خبر: 6183 | بازدید: 451234 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس اتاق صنایع استانبول، از اشتیاق سرمایه گذاران ترکیه برای ورود به بازار گردشگری ایران خبر داد و گفت: ایران در آینده نزدیک با یک انفجار پذیرش گردشگر مواجه خواهد شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، اردال باغچه وان رئیس اتاق صنایع استانبول این مطلب را در دیدار با مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد. 

رئیس اتاق صنایع استانبول با بیان اینکه ظرفیت پیش بینی شده برای افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور، 30 میلیارد دلار پیش بینی شده، تصریح کرد: تصور ما این است که ظرفیت دو کشور برای مبادلات اقتصادی صد میلیارد دلار است.

وی به احداث شهرک صنعتی و اقتصادی اتاق صنایع استانبول با سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در ایران اشاره کرد و تاکید کرد: ایران در آینده نزدیک با یک انفجار پذیرش گردشگر مواجه خواهد شد و با توجه به این موضوع سرمایه گذاران کشور ترکیه علاقه مند به حضور در بازار گردشگری ایران و ساخت هتل در این کشور هستند.

رئیس اتاق صنایع ترکیه با بیان اینکه شرکت «اگی پای» - egeyapi - یکی از معتبرترین هلدینگ های هتل سازی در کشور ترکیه است، افزود: این هلدینگ آمادگی دارد تا در مراکز تفریحی و گردشگری ایران هتل احداث کند.

** فرصت های سرمایه گذاری مناسبی در ایران وجود دارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار گفت: در دیدارهای رئیسان جمهوری دو کشور بر گسترش روابط جدی و استراتژیک تاکید شده است.

مسعود سلطانی فر با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری مناسبی در ایران وجود دارد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از اجرای برجام وارد مرحله جدیدی از حیات سیاسی و اقتصادی خود شده است.

وی با اشاره به تجربیات موفق ترکیه در زمینه صنعت گردشگری یادآور شد: در راستای چگونگی گسترش همکاری ها و استفاده متقابل از ظرفیت های دو کشور، توافق هایی با مسئولان گردشگری ترکیه حاصل شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه ریزی گسترده دولت برای استفاده از ظرفیت های صنعت گردشگری خبر داد و تصریح کرد: بسته های پیشنهادی ما در حوزه گردشگری برای ارائه به گروه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی تهیه شده و طی پنج ماه گذشته گروه هایی از کشورهای مختلف برای حضور در بازار گردشگری ایران و ساخت هتل در نقاط مختلف کشور اعلام آمادگی کرده اند.

سلطانی فر با بیان اینکه در سفر وزیر گردشگری ترکیه به ایران، سند توافق ساخت 10 هتل توسط سرمایه گذاران ترکیه در نقاط مختلف ایران به امضاء رسید، اضافه کرد: تمامی بسترها و زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران فراهم است.

وی تصریح کرد: همکاری و هماهنگی سرمایه گذاران خارجی با گروههای داخلی فعال در حوزه هتل سازی، مسیر را هموارتر می کند و سرعت اجرای پروژه ها را افزایش می دهد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1