اخبار پیشنهادی


دوشنبه 95/06/01 | ساعت: 11:13 | کد خبر: 6216 | بازدید: 451153 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس انجمن دوستی ایران و چین گفت: زمینه همکاری های فرهنگی برای تقویت مودت میان دو ملت بزرگ ایران و چین به خوبی مهیاست.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، احمد محمدی روز دوشنبه در مراسم گشایش هفته فرهنگی چین در فرهنگسرای نیاوران اظهار کرد: جاده ابریشم از گذشته های دور مسیرکمربندی برای همکاری های تجاری میان ایران و چین به شمار می رفت و امروز ایالت سین کیانک با وجود بی شمار فارسی زبانان در آن منطقه ، بر تقویت این همکاری ها افزوده است.

در این مراسم که معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سفیر چین در ایران حضور داشتند رئیس انجمن دوستی ایران و چین با بیان اینکه هفته فرهنگی چین فرصتی بسیار مغتنم برای آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور از آداب و سنن یکدیگر است ، اظهار امیدواری کرد دیگر استانهای کشور چین برای معرفی آثار خود به مانند استان سین کیانک ، در جمهوری اسلامی ایران حضوریابند. 

محمدی گفت: حوزه فرهنگ و هنر بسیار گسترده است و در کنار این بخش می توان دیگر حوزه ها را به ملت های دو کشور بزرگ در قاره آسیا معرفی و زمینه صلح و دوستی در بین ملل جهان بوجود آورد.

هفته فرهنگی چین با رویکرد معرفی استان سین کیانگ و منطقه چین غربی همراه است و از این رو فرهنگسرای نیاوران از امروز تا هفتم شهریور و همه روز از ساعت 10 تا 20 شب در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران آماده بازدید علاقمندان از نمایشگاه هفته فرهنگی چین شامل عکس های هنری، لباس های سنتی و سازهای موسیقی است. 

بنابراین گزارش نمایش آیینی سنتی استان شین جیانگ ، برگزاری نشست های تخصصی و سمینار هم اندیشی از دیگر برنامه های هفته فرهنگی چین است که در این فاصله زمانی و با حضور هنرمندان دو کشور در حوزه های گوناگون برگزار خواهد شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1