اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/06/09 | ساعت: 12:57 | کد خبر: 6225 | بازدید: 451165 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سهیم کردن نظرات کارشناسانه فعالان گردشگری قشم براساس شعار امسال صنعت گردشگری «گردشگری برای همه» در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس،عبدالجواد کمالی در نشست هم‌اندیشی فعالان اصلی صنعت گردشگری قشم اظهار کرد: سهیم کردن نظرات کارشناسانه فعالان گردشگری قشم بر اساس شعار امسال صنعت گردشگری «گردشگری برای همه» در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با استفاده از نقطه نظرات فعالان این صنعت در جزیره قشم انتظار داریم هم‌زمان با روز جهانی گردشگری (ششم مهرماه) شاهد تغییرات اساسی در ویژه‌برنامه‌های هفته گردشگری در این منطقه باشیم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، استفاده از خرد جمعی فعالان این صنعت، نقش مهمی در معرفی هرچه بهتر قشم به‌عنوان یکی از باظرفیت‌ترین مناطق گردشگری ایران خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه موفقیت در این طرح به همکاری و مشارکت همه نهادها از جمله سپاه، بسیج، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و ... نیاز دارد، افزود: شعار «گردشگری برای همه» در سالی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یاد کردند، بسیار حائز اهمیت است.

کمالی افزود: درگیرشدن گروه‌های مختلف در حوزه گردشگری و تطبیق دادن آن با فرهنگ پربار جزیره قشم به‌طور حتم به یک هدف واحد و تأثیرگذار در این صنعت منجر می‌شود که امیدواریم خروجی آن متفاوت‌تر با گذشته باشد.

25 تن از مدیران عامل و رئیسان هیأت‌مدیره شرکت‌های مختلف صنعت گردشگری قشم شامل جامعه هتل‌داران، راهنمایان گردشگری، هتل‌داران، جامعه محلی کاشانه‌دار، سفره‌خانه‌داران، تعاونی گردشگری قایق‌داران قشم و ... در این نشست حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان این نشست با تقدیر از نگاه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به صنعت گردشگری قشم، برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم را موجب تقویت فعالیت‌های این صنعت دانستند.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومترمربع وسعت با ظرفیت‌هایی همچون طولانی‌ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، دره تندیس‌ها، جزایر ناز، دره ستاره‌ها، خلیج دلفین‌ها، طیف وسیعی از خاک‌های رنگی در هرمز، بادگیرها و چاه‌های تلا در لافت، غارهای خوربس، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی، تنگه چاه‌کوه، سواحل زیبا، موزه منحصربه‌فرد ژئوپارک و ... همه‌ساله میزبان خیل عظیمی از دوستداران آثار طبیعی و تاریخی در این جزیره در جنوب کشور است.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1