اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/07/06 | ساعت: 10:46 | کد خبر: 6244 | بازدید: 451173 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز عصر توسعه گردشگری فرهنگی با رویکرد رویداد محوری برای جذب گردشگران است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مرتضی رحمانی موحد شبانگاه دوشنبه در مراسم آغاز به کار دومین جشنواره غذای کشورهای عضو اکو - جاده ابریشم در زنجان افزود: نمی توان انتظار توسعه فرهنگی را داشت، اما عناصر فرهنگی را تحت لوای رویداد عرضه نکرد. 

وی بابیان اینکه اکو و جاده ابریشم 2 ظرفیت منطقه ای هستند که قابلیت عرضه جهانی دارند، یادآورشد: این 2 ظرفیت در موضوعی به نام غذا، یک فصل مشترکی در زنجان یافته اند تا به مناسبت آن، تجربه و همکاری قدیمی را احیا کنند. 

رحمانی موحد اظهار کرد: ما در حوزه تاریخی و فرهنگی یک قدمت تاریخی داریم که این امر موجب قوام همکاری ها بین کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم می شود و این ظرفیت خوبی است که می تواند تاثیر جدی در صنعت گردشگری ایجاد کند. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در طرف مقابل مسیری که یادآور یک همکاری فرهنگی و تجاری برای حفظ سنت ها و صلح و دوستی بوده به نام جاده ابریشم وجود دارد که هم اکنون در سطح معادلات بین المللی و سازمان های جهانی یک بخش مجزا و مهمی را به خود اختصاص داده است. 

وی خاطرنشان کرد: کشورهای حاضر در این مسیر هم تحت این نام برنامه های توسعه ای همکاری را در حوزه منطقه ای تعریف کرده اند که خود نشانگر ظرفیتی است که در حوزه همکاری های جاده ابریشم می توان انتظار داشت. 

رحمانی موحد ادامه داد: برگزاری یک برنامه ملی با نام جشنواره غذا در زنجان از سوی کمیته سیاست گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعریف شد و از سال گذشته با همکاری دبیرخانه سازمان اکو، وزارت امور خارجه و استان زنجان، شروع به فعالیت کرد. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بحث غذا از یک ریشه فرهنگی برخوردار است و علاوه بر آن با انسان و نمود روزمره وی به نام سفره حلال و تامین انرژی ارتباط مستقیم دارد. 

وی اضافه کرد: برداشت ما ایرانیان این است که سفره بهترین بهانه برای تقویت دوستی ها و بهترین بستر برای ایجاد مودت و شفقت بین اطرافیان است. 

رحمانی موحد ابراز کرد: وقتی سفره ای پهن می شود، غیر از شادمانی، دوستی و مودت چیزی در آن قابل مشاهده نیست. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آنچه که باعث قوام و توسعه این تفکر می شود، موادی است که در سفره قرار دارد و این مواد، همان عواملی است که در فرهنگ و داد و ستد بین کشورهای جاده ابریشم با هم مبادله می شود. 

وی افزود: وقتی این مواد کنار هم چیده می شوند، با یک سلیقه و الگوی متنوعی که در این کشور حاکم است، می توان بر این مبنا به یک فصل مشترک همکاری بین کشورهای عضو رسید و اشتراک های فرهنگی نزدیک به هم را پیدا کرد. 

رحمانی موحد یادآورشد: امید می رود جشنواره غذاهای کشورهای اکو- جاده ابریشم، با این نگاه به یک ساختار دائمی، محکم و پیوند بین مردم مناطق این 2 حوزه دست یابد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جشنواره غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم، باعث اتفاق نظر، جمع شدن کنار هم، گفت و گو و تبادل نظر بین طرف های حاضر می شود. 

وی اظهار کرد: به بهانه غذا و دور یک سفره، همه کشورهایی که درون این منطقه حضور دارند، در قالب یک رویداد، آداب، موسیقی سنتی و آیین های خود را عرضه می کنند. 

رحمانی موحد خاطر نشان کرد: بخشی از مقدمه این جشنواره و رویدادها مردم محسوب می شوند که تشنه یک آگاهی و شناخت از معیارها هستند. 

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این جشنواره ها مردم را از نزدیک با همه مظاهر فرهنگی دیگر ملل آشنا می کنند و این فرصت، همان اتفاقی است که به آن توسعه گردشگری فرهنگی می گوییم. 

دومین دوره جشنواره غذای کشورهای اکو- جاده ابریشم، از پنج تا هشت مهر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود. 

در این جشنواره نمایندگانی از آشپزهای 14 کشور حضور دارند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1