اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 95/11/06 | ساعت: 09:00 | کد خبر: 6302 | بازدید: 454502 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی راه اندازی کمیته تنظیم رویدادهای مشترک گردشگری ایران و اتریش را به عنوان گامی جدی در راستای آشنایی دو کشور از ظرفیت های متعدد موجود در این حوزه پیشنهاد داد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی رحمانی موحد در دیدار با «گیر لینگر» معاون وزیر در امور سیاست خارجی و ادغام اروپا در وزارت فدرال در امور علوم، تحقیقات و اقتصاد، «اشتیفت» سفیر اتریش در ایران و نیز هیات همراه، گفت: ایران و اتریش با عمق پیشینه ارتباطات سیاسی،فرهنگی، دارای مجموعه ای از رویدادها و مناسبت های مهمی هستند که می توان با راه اندازی کمیته تنظیم رویدادهای مشترک گردشگری با محوریت وزارت امور خارجه، سر فصل های مشابه و مورد تاییدی را استخراج و با اطلاع رسانی عمومی، سبب آشنایی مردمان دو کشور شد.

وی با بیان اینکه مبتنی بر این اقدام می توان برنامه مدونی را برای سال ۲۰۱۸ تنظیم کرد؛ بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، نمایشگاه های صنایع دستی، رویدادهای ورزشی، هنری و فرهنگی متنوع می تواند در قالب برنامه ریزی جهت آشنایی هر چه بیشتر دو کشور موثر واقع شود.

رحمانی موحد همچنین با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ یادآور شد: افزوده شدن این امکان به جاذبه های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی تبریز می تواند عاملی جهت ارتباط فرهنگی و گردشگری این شهر با وین شود.

معاون گردشگری با تاکید بر اینکه در توسعه روابط گردشگری با اتریش مصمم و ثابت قدم هستیم؛ اظهار کرد: نظر به رویکرد استراتژیک و راهبردی دو کشور در حوزه گسترش همکاری های گردشگری می توانیم سال ۲۰۱۸ را زمان تحقق نتایج برنامه ریزی ها، توسعه همکاری ها و اقدامات مشترک در نظر بگیریم.

رحمانی موحد در ادامه بر نهایی شدن  یادداشت تفاهم نامه همکاری مشترک حوزه گردشگری میان ایران و اتریش تاکید کرد و این اقدام را نقشه راهی قابل اتکا برای دستیابی به دستاوردهای قابل انتظار مطرح نمود.

معاون گردشگری همچنین با تشریح جایگاه صنایع دستی کشورمان از لحاظ تنوع و طبقه بندی تولید در رده سوم جهانی؛ گفت: در نظر گرفتن صنایع دستی ایران به عنوان بسته های سرمایه گذاری و تبدیل نحوه ارائه محصولات مورد نظر از جایگاه موقتی در نمایشگاه ها به استقرار و نمایش دائمی در کشور اتریش و همین طور توجه به امر صادرات و بازاریابی این حوزه نیز می تواند یکی دیگر از زوایای شناخت دو کشور به منظور توسعه روابط گردشگری باشد.

رحمانی موحد در پایان با اشاره بر صدور ۹ هزار ویزا توسط سفارت ج.ا.ایران در وین در سال گذشته و نیز افزایش خطوط هوایی بین شهرهای تهران، اصفهان و وین گفت: در حال حاضر اقدامی جدی در راستای ایجاد تعادل و موازنه میان گردشگران دو کشور نیاز است که بی شک با لحاظ شدن در برنامه ریزی پیش رو با جدیت دنبال خواهد شد.

افزایش علاقه اتریشی ها به گردشگری در ایران

همچنین در این نشست «گیر لینگر» معاون وزیر در امور سیاست خارجی و ادغام اروپا در وزارت فدرال در امور علوم، تحقیقات و اقتصاد نیز گفت: طی سال گذشته هیات های مختلفی با هدف توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از اتریش به ایران سفر کردند و سال جاری، زمان برآورد نتایج مذاکرات صورت گرفته و ترسیم نقشه راه همکاری های قابل انتظار به شمار می آید.

وی با بیان اینکه افزایش مراودات گردشگری با کشور ایران بخشی از اهداف تعیین شده به شمار می آید؛ افزود: با امضای یادداشت تفاهم مشترک گردشگری میان دو کشور ایران و اتریش نقشه راه قابل اتکایی برای تحقق هدف مذکور تعیین خواهد شد.

معاون وزیر در امور سیاست خارجی و ادغام اروپا در وزارت فدرال در امورعلوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش همچنین با تشریح آمار گردشگران ورودی به این کشور گفت: ورود ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر به همراه ۱۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر  شب اقامت در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال پیشین با ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و نیز ۱۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شب – اقامت، با رشدی ۵ برابری همراه بوده است.

 «گیر لینگر» همچنین با اشاره به اینکه علاقه به گردشگری ایران در اتریش در حال رشد است؛ گفت: با افزایش خطوط هوایی و نیز تمرکز جدی بر توسعه همکاری ها در این زمینه منتظر رویت نتایج مثبت قابل انتظار هستیم.

این مقام مسئول همچنین در پایان برگزاری کارگاه آموزشی گردشگری در تهران توسط اساتید اتریشی در اسفند ماه سال جاری را آغاز بخشی از تعهدات صورت گرفته میان دو کشور عنوان کرد.

رویدادهای گردشگری مشترک، ابزار آشنایی ایران و اتریش

 همچنین «اشتیفت» سفیر اتریش در ایران نیز گفت: سال ۲۰۱۸، شصتمین سال راه اندازی انجمن فرهنگی اتریش در تهران است؛ لذا در نظر داریم طی مراسمی مشترک این مهم را با عنوان سال دوستی ایران و اتریش گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه رویدادهای متنوع و مشترک بسیاری برای تقویت ارتباط میان دو کشور وجود دارد؛ افزود: همچنین در این سال، صد و پنجاهمین سالگرد فتح قله دماوند توسط گیاه شناس اتریشی است که در سال ۱۸۴۳ تحقق یافته است؛ لذا می توان در قالب تعریف رویدادی دیگر با گردهم آوردن ورزشکاران دو کشور سبب نمایش جنبه های متنوعی از قرابت های ایران واتریش در زمینه های مختلف شد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1