اخبار پیشنهادی


جمعه 96/01/18 | ساعت: 08:12 | کد خبر: 6342 | بازدید: 454349 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه گردشگری را باید در تهران اعمال کرد گفت: در توسعه گردشگری باید اجزای خدمات شهری از جمله بهداشت و مباحث فرهنگی را در خدمت این صنعت قرار داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مرتضی رحمانی موحد روزجمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه با تدابیر و تلاش های خوب اداره کل میراث تهران، هتل ها و موسسات تابعه در نوروز امسال شاهد افزایش اقامت گردشگران در پایتخت بودیم.

به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بعضی روزها تعطیلات نوروزی ، تهران یکی از شهرهای برتر در خصوص اقامت مسافران معرفی شد.

وی با بیان اینکه نباید در بخش گردشگری تهران نگاه کاسبی و درآمدی داشت، گفت: با توسعه نگاه فرهنگی و ظرفیت سازی پایدار می توان حضور گردشگران را همیشگی کرد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه باید در تهران خدمات گردشگری را ارتقا دهیم اظهار کرد: خدمات گردشگری را می توان وجود سرویس های بهداشتی در مسیر ها، زیر ساخت های لازم، ترافیک روان، بخش راهنمایی مسافر، معرفی جاذبه های گردشگری و پاک نگه داشتن و آلودگی نکردن را نام برد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: منطقه تجریش ، منطقه گردشگری تاریخی مذهبی و طبیعی استان تهران محسوب می شود چرا که وجود امامزاده صالح، طبیعت کوهستانی، موزه ها و کاخ های متعدد و بازار قدیمی در جذب گردشگر تاثیر گذاراست.

وی تصریح کرد: یکی از موفقیت های نوروز امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جذب و رضایت مسافران را می توان سطح فعالیت، حضور و مشارکت سمن ها(سازمان های مردم نهاد) برشمرد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه سمن ها(Ngo) خط مقدم در توسعه صنعت گردشگری به حساب می آیند خاطر نشان کرد: در دستور عملی که ابلاغ کردیم می بایست از گروههای فرهنگی، نهاد های مردمی و تشکل های تخصصی در امورگردشگری استفاده کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در اقتصاد مقاومتی ، نگاه توسعه متوازن در سراسر کشور نه در شهر و کلان شهرها بلکه توجه به روستاها است .

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های توسعه گردشگری امسال خوب دیده شدن روستاهای کشور بود چرا که این مناطق میزبان گردشگران خارجی و هم داخلی بودند.

رحمانی موحد با بیان اینکه حدود 70 سمن گردشگری سازمان دهی شده در کشور فعالیت دارند افزود: توسعه سمن ها مبتنی بر ظرفیت موجود و محتوا آنهامی باشد.

وی با بیان اینکه دربحث سمن ها مهم آموزش، اقتدار و توانمندی آنها است گفت: سازمان های مردم نهاد در حوزه گردشگری کشور از جمله حوزه بوم گردی، طبیعت گردی و روستایی فعالیت چشمگیری دارند.

*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1