اخبار پیشنهادی


دوشنبه 96/02/11 | ساعت: 07:30 | کد خبر: 6367 | بازدید: 454296 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حل موانع و مشکلات موجود در حوزه گردشگری اعلام آمادگی کرده است و ما باید تا پیش از شهریور سال جاری، پیش‌نویس اولیه سند جامع سیاست‌های کلی گردشگری کشور را به مجمع تحویل دهیم.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،دومین نشست کانون ملی هماهنگی گردشگری امروز دوشنبه 11 اردیبهشت ، با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری ، رؤسا یا نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر و رؤسای انجمن‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری برگزار شد.

زهرا احمدی‌پور در این جلسه گفت: برای توسعه صنعت گردشگری کشور، در بخش زیربنایی و کلان نیازمند یک سند بالادستی هستیم و تا زمانی که این سند بالادستی تهیه نشود، هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری ایجاد نمی‌شود.

احمدی‌پور، با اشاره به اینکه تهیه سند جامع گردشگری کشور از ماه‌های پایانی سال گذشته به‌طور جدی در دستورکار قرار گرفته است، اضافه کرد: باید سیاست‌های کلی حوزه گردشگری را در قالب این سند تهیه، تصویب و ابلاغ کنیم، چراکه با تهیه این سند می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات این صنعت را رفع کرد. همچنین با تهیه این سند دیگر با نگاه‌های چندجانبه و سلیقه‌ای در حوزه گردشگری مواجه نخواهیم بود.

او گفت: ما از تمام فعالان بخش خصوصی، تشکل‌ها، استادان، صاحب‌نظران و دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری می‌خواهیم که برای تهیه این سند بالادستی مهم دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به اعلام آمادگی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حل موانع و مشکلات موجود در حوزه گردشگری و تکلیف سازمان میراث‌فرهنگی برای ارائه پیش‌نویس اولیه سند بالادستی مدنظر به مجمع تا پیش از شهریور سال جاری، تصریح کرد: «پس از تأیید و تصویب سند در صحن مجمع ــ که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل اصلاحاتی که ممکن است مطرح شود تا پایان سال جاری به‌طول بینجامد ــ امیدواریم موفق شویم با عزم دوستداران صنعت گردشگری به سند نهایی دست پیدا کنیم.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: جلسات کارگروه‌های مرتبط با تهیه سند به‌صورت فشرده در چند ماه آینده برگزار خواهد شد، چراکه باید تا شهریور پیش‌نویس اولیه این سند را به مجمع تشخص مصحلت نظام ارائه دهیم.



منبع: ایرنا


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1