اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/01/13 | ساعت: 11:21 | کد خبر: 5001 | بازدید: 451602 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سیاست کلی سازمان میراث‌فرهنگی مثبت کردن طراز ورود گردشگری از خارج به داخل کشور است، افزود: با تدبیر دولت یازدهم امسال برنامه‌ریزی و نظارت بر امور مختلف سفر با محوریت سازمان میراث‌فرهنگی انجام می‌شود.

به گزارش میراث ما؛ مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم رونمایی از اقدامات ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور که صبح امروز با حضور نمایندگان دستگاه های عضو ستاد برگزار شد، گفت: امروز پس از گذشت سالها با تدبیر دولت و رئیس‌جمهور، هماهنگی، برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل بر امور مختلف سفر مردم در کشور به صورت هماهنگ و با محوریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: با گام‌های اولیه مفیدی که درستاد هماهنگی خدمات سفر برداشته شده است در آینده شاهد اقدامات منسجم‌تر و خدمات مناسب‌تری به مسافران و گردشگران خواهیم بود.

سلطانی‌فر با اشاره به سیاست‌های کلی سازمان در بخش گردشگری تصریح کرد: در بخش گردشگری علاوه بر رسیدگی به مسائل مربوط به گردشگران داخلی، مثبت کردن طراز  گردشگری از خارج به داخل و تعامل با سایر کشورها در اولویت برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی ادامه داد: براساس آمارهایی که سال گذشته از گردشگر ورودی ارائه شده است، 4 میلیون نفر گردشگر خارجی وارد کشور شده‌اند که از این تعداد  تنها 1 میلیون نفر به قصد گردشگری به ایران آمده‌اند. این در حالی است که تعداد گردشگرانی که از کشور خارج می‌شوند بیش از 7 میلیون نفر هستند.

وی گفت: با وجود اینکه کمتر از 2 ماه از تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر می‌گذرد، کمیته‌ها و ستاد تلاش کردند هماهنگی‌ها و امکانات مورد نیاز را برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران نوروزی فراهم کنند.

معاون رئیس‌جمهور از مذاکره با استانداران سراسر کشور برای بسیج امکانات دستگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: تمامی استان‌ها و شهرستانها حداقل دو جلسه با اعضای ستاد برگزار کرده‌اند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این ستاد یک مانور عمومی و بسیج تمامی امکانات برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران است، یادآور شد: همه دستگاه‌های عضو ستاد با جدیت در صحنه حضور دارند، با تدبیر دولت امیدواریم مردم امسال نوروزی کم حادثه و خاطره‌انگیز را سپری کنند.

سلطانی‌فر افزود: در ستاد هماهنگی خدمات سفر سیستم‌های نظارتی گسترش یافته و امکانات ارتباطی برای ارائه گزارش‌ها و تخلف‌ها در اختیار مردم قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان این مراسم از نمایشگاه ستاد هماهنگی خدمات سفر که به منظور معرفی امکانات و سطح آمادگی اعضای ستاد برپا شده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1