اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/02/07 | ساعت: 01:40 | کد خبر: 5093 | بازدید: 451513 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور رسیدن به ارتقای دانش محور زیرساختها و تجاری سازی محصولات فرهنگی در افق زمانی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

به گزارش میراث ما؛ در این مراسم که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان با تاکید بر تاثیر مثبت همکاریهای مشترک در روند حل مشکلات مختلف کشور بویژه در بحث اشتغال نخبگان و دانشگاهیان افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  علاوه بر مسئولیت ها و رسالت قانونی، فرهنگی و سازمانی می تواند نقش موثری در فرایند حل مشکلات مربوط به اشتغال کشور ایفا کند.

وی با اشاره به وجود مشکلات مختلف برای ایجاد اشتغال در کشور خاطرنشان کرد: سازمان می تواند با توجه به  موضوع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نقش موثری در حل مشکلات مربوط به اشتغال ایفا کند.

سلطانی فر افزایش آمار گردشگران خارجی به کشور در ماههای اخیر به ویژه نوروز 93 را قابل توجه دانست وگفت: خوشبختانه در بخش گردشگری در کشوراتفاقات خوبی در حال وقوع است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: روند ورود گردشگران خارجی به کشور در ماههای اخیر افزایش قابل توجه داشته به  طوری  که آمار گردشگران خارجی نیمه دوم فروردین سال 1393 در مقایسه با نیمه دوم فرودین سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه افزایش گردشگران خارجی به کشور بیانگر پاسخ دهی سیاستهای دولت در خصوص گسترش ارتباطات با دنیا است گفت: سیاستهای دولت در راستای تعامل با کشورهای خارجی و تشنج زدایی و تلاش در جهت حفظ حقوق حقه کشورمان در خصوص فرایند غنی سازی و هسته ای و مسائل مربوط به 1+5 پایه های تحریم را متزلزل کرد و  توانست فضای بسته و دیوار ی که تلاش کردند پیرامون ایران بشکند را فرو ریزد.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه به ظرفیتهای اشتغالزایی صنایع دستی در کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: صنایع دستی از عرصه هایی است که می تواند در فرایند حل مشکل اشتغال بویژه در محیطهای روستایی  و همچنین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه می توان در این عرصه با سرمایه اندک اشتغال پایدار ایجاد کرد افزود: تولیدات این حوزه مانند فرش و گلیم می تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد.

سلطانی فر همچنین به رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی در عرصه میراث فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: در نظر داریم  با استفاده از بسترهای قانونی و سرمایه بخش خصوصی از مشارکت مردم برای حفظ سایتها، اماکن و بناهای تاریخی استفاده کنیم.

تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی عصر امروز در سازمان میراث فرهنگی درحالی امضاء شد که قرار است این دو نهاد به ایجاد تعاملات مشترک و اشتغال دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و میراث فرهنگی دست پیدا کنند.

تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور  تقویت زیرساخت های علمی و فناوری کشور در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین ارتقاء زیرساخت و تجاری سازی محصولات فرهنگی منعقد شد.

 این تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی سورنا ستاری و سازمان میراث فرهنگی به نمایندگی مسعود سلطانی فر امضاء شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1