اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/02/31 | ساعت: 12:54 | کد خبر: 5131 | بازدید: 451623 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری کشور با قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در آنکارا دیدار و درباره موضوع توسعه همکاری های متقابل در حوزه گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش میراث ما؛ مرتضی رحمانی موحد در دیدار با قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه در آنکارا ضمن اشاره به اشتراکات زبانی، فرهنگی و مذهبی  میان دو ملت ایران وترکیه به عنوان ظرفیت های توسعه همکاری های فیمابین، لغو روادید میان دو کشور را شاهدی بر حسن روابط و فرصتی مغتنم جهت تسهیل تردد گردشگری برشمرد و گفت: ما خواستار برقراری توازن در تبادلات گردشگری دو کشور هستیم که در حال حاضر به سود کشور ترکیه برقرار است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش مشترک مدیران گردشگری دو کشور و حمایت بخش خصوصی، توازن مورد نظر در آینده نزدیک برقرار شود.

رحمانی همچنین با تاکید بر توسعه تعاملات بین المللی گفت: همکاری های نزدیک طرفین در چارچوب سازمان های تخصصی منطقه ای و بین المللی از جمله OIC، ECO و D8  بستر مناسبی برای توسعه همکاری های گردشگری ایران و ترکیه  به شمار می آید.  

رحمانی موحد با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری در روابط دوکشور، به دیدار اخیر نخست وزیر ترکیه از تهران و مذاکرات به عمل آمده با مقامات عالی ج.ا.ایران اشاره و اظهار داشت :  بخش مهمی از مذاکرات به عمل آمده در این سفر در خصوص  به ارتقای همکاری های گردشگری به ویژه برنامه ریزی برای اجرای تورهای تلفیقی و مشترک به منظور جذب گردشگر از کشورهای ثالث اختصاص داشته است؛ و ما این موضوع را به فال نیک گرفته و امیدواریم این دغدغه مقامات عالی دو کشور به نحو مقتضی اجرایی گردد.

اوزاصلان، قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز با اشاره به برنامه ریزی سفر آتی رییس جمهور کشورمان به آنکارا، برگزاری این نشست را از آن جهت که زمینه ساز توافقات مقامات عالی دو کشور در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی می باشد؛ حائز اهمیت ویژه ای دانست و گفت: دارا بودن ظرفیت های چشمگیر گردشگری توسط هر دو کشور زمینه ساز همکاری ها و تعامل فی مابین به شمار می آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه حدود 8 میلیون گردشگر از ترکیه به کشورهای دیگر سفر می کنند؛ تمایل و آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای هر نوع همکاری در قالب امضای اسناد دو جانبه در راستای اینکه ایران بتواند سهم بیشتری از این تعداد گردشگران را به خود اختصاص دهد؛ اعلام کرد.

قاتم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری در پایان گفت: کشور ترکیه آمادگی دارد تجربیات 30 ساله خود در صنعت گردشگری را در حوزه های مختلف از جمله آموزش، برنامه ریزی سفر، تبلیغات و بازاریابی به دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران منتقل کند.

لازم به اشاره است که برنامه اجرایی جدید همکاری های گردشگری فیمابین برای سال های 1393 الی 1396 پس از  بحث و تبادل نظر در این دیدار مورد تائید قرار گرفت.   

 در این برنامه اجرایی چهار ساله ، مشارکت جدی بخش خصوصی گردشگری در راه اندازی تورهای تلفیقی و حضور آنها در نشست های کمیته فنی مشترک و انتقال تجارب در حوزه های توسعه منابع انسانی، بازاریابی و پروژه های سرمایه گذاری مورد تاکید قرار گرفته است. این برنامه اجرایی که متن آن مورد تایید طرفین قرار گرفت در خلال سفر ریاست محترم جمهوری کشورمان به کشور ترکیه، به امضای مقامات ذیربط دو کشور برسد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1