اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/03/08 | ساعت: 10:39 | کد خبر: 5149 | بازدید: 451515 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی کشور در مراسم افتتاح پروژه اقامتی و پذیرایی پوریای آزادشهر در استان گلستان گفت: در بخش گردشگری تراز منفی داریم وباید نگاه به گردشگری را تغییر دهیم.

به گزارش میراث ما؛ "دکتر سعید شیرکوند" که به منظور بازدید از پروژه های گردشگری گلستان به این استان سفر کرده، تاکید کرد: گردشگران خارجی ایران بنا به اعلام وزارت خارجه ایران ،18هزار نفربوده که نسبت به سال گذشته 3 برابرشده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر توریست های وارد شده به ایران توریست فرهنگی وهنری هستند، افزود: باید نگاه به گردشگران وتوریست های خارجی وارد شده به ایران را تغییر دهیم تاشاهد فراخوانی سرمایه گذاران به این سرزمین باشیم.

او درادامه خاطر نشان کرد: باتوجه به افزایش حجم مسافر، ظرفیت پذیرش مسافر درهتلها و میهمانپذیر ها را افزایش داده ایم.

شیرکوند اذعان داشت: تنها توجه به اینکه پول نفت مارا اداره کند کافی نیست، باتوجه به تاکید ریاست محترم جمهور براینکه تحول درگردشگری،  تحول عظیمی را درکشور ایجاد خواهد کرد ، نیاز به توجه بیشتر به این بخش مهم داریم.

وی تاکید نمود: باید تلاش کنیم گردشگری رادرسبد خانوار تعریف کنیم .

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی کشور درادامه افزود: استان گلستان باتوجه به اینکه پروژه های درحال احداث وراه اندازی زیادی در دست اقدام دارد ولی به دلیل کمبود امکانات مناسب گردشگری به عنوان استان معبر در نظرگرفته می شود، ایجاد امکانات تفریحی وتوریستی جدید در این استان می تواند به رشد وتوسعه این صنعت دراستان کمک کند.

شیرکوند همچنین گفت:  این سازمان از تمامی طرح های گردشگری داخلی وخارجی حمایت می کند و با ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران می توان در راستای توسعه صنعت گردشکری کشور اقدام کرد .

وی افزود: سود ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی 16 درصد است ،درصورتی که پروژه بازدهی مناسب را داشته باشد.

شیرکوند بر بهره مندی از ظرفیت های بهره برداری نشده کشور تاکید داشت و اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی مناسب و حمایت های مسئولین استانی وشهرستانی ، شاهد رونق صنعت گردشگری درشهر ها روروستاهای کشور باشیم.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1